3314
Sök

volvo trim

16 april 2007
Trådstartare
Hej. Jag behöver lite hjälp med några frågor. Jag ska trima en b23 ft. Jag ska byta block. sen måste jag ha en bensin pump. de va nån som sa 044 pump. men var kommer den ifrån? sen måste jag byta spridare o luftmassemätare till större. vad ska man ta för något? mvh michel

Volvo Power!

1 004 Inlägg
16 april 2007
önskad efekt? varför och till vilket block ska du byta?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

10 287 Inlägg
16 april 2007
Är du säker på att det är en B23FT?

("044" är en Boschpump. Kommer ej ihåg alla siffrorna men art.numret slutar på just "044".)

/Göran

michel_volvopower_ skrev:
b23 ft.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
17 april 2007
Jag har en kompis som har haft en gammal volvo 740 tick, som han hadde någon bmw lmm på å några andra spridare vet inte men kanske bmw det med (typ 600-650cc) men i öveigt var det bara lättat svänghjul portad topp aggresivare kam å en volvo 850 t5 turbo med lite större kompresor hus å extraktor.!! å det var så det räckte till å blev lite över...(bromsarna hängde inte med) men vet inte vilken bmw lmm å spridarna kom ifrån..!

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

13 Inlägg
17 april 2007
elof_power skrev:
Jag har en kompis som har haft en gammal volvo 740 tick, som han hadde någon bmw lmm på å några andra spridare vet inte men kanske bmw det med (typ 600-650cc) men i öveigt var det bara lättat svänghjul portad topp aggresivare kam å en volvo 850 t5 turbo med lite större kompresor hus å extraktor.!! å det var så det räckte till å blev lite över...(bromsarna hängde inte med) men vet inte vilken bmw lmm å spridarna kom ifrån..!

BMW 535 (E28):ans lmm rör det sig om.

Sök