3219
Sök

Skakar i hela bilen!

4 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Hej!
Vet/kan inte så mycket om bilar, så jag hoppas på ett svar från nån av er lite mer kunniga!
Har en SAAB 900 (88) som jag köpt begagnat och som fått hjulen balanserade. Nu på sistone har hela bilen börjat skaka (vibrera kraftigt) när jag kör. sad
Det känns mest i höga hastigheter (över 70km/h) och endast då jag gasar. När jag släpper gasen känns inga vibrationer. Växelpaken skakar också, dock inte ratten. Det låter heller ingenting då det skakar.
Undrar vad detta kan bero på och om det är värt att lämna in bilen på verkstad eller om den ska vi gå till vila. (skrotas...sad)
Jag är jättetacksam för svar, då detta inte är roligt att köra med!
Isib
Senast redigerat av Isib (16 april 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2007
Kollat så att vikterna inte trillat av?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
16 april 2007
eller att du har massa skit som lagt sej i fälgarna??

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
16 april 2007
låter som min gamla golf gjorde ett par dagar innan jag skrotade den

Vilket jävla drag :)

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2007
Hade jag på vinterdäckena.. Var ett helvete å köra med all skit.

Edit: haha lol, två kristinehamnare samtidigt..
Senast redigerat av decib3L (16 april 2007)

Truckdriving Man

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
16 april 2007
decib3L skrev:
Hade jag på vinterdäckena.. Var ett helvete å köra med all skit.

Edit: haha lol, två kristinehamnare samtidigt..

bra stad cool

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2007
haha, nja.. Men duger iaf smile Skärgårn <3

wink

Truckdriving Man

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
16 april 2007
sant

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 april 2007
Kan vara drivknutarna som skakar, men så länge tänderna sitter kvar är det lungt

Lev livet, det kan ta slut fort

1 893 Inlägg
16 april 2007
Skulle det legat skit inne i en fälg, som orsakar vibrationer, så borde det vibrera oavsett gaspådrag eller ej. Skulle du haft en volvo (88) så skulle jag gissat på kardan, eller rättare sagt, dess upphängning. Nästa gisning för en framhjuls driven bil blir ju då drivaxlarna..?
Men jag bara gissar...

P.S. Jag är inte från Kristinehamn. Men jag har varit där och badat i en fontän någonstans nära centrum en midsommar natt. wink
Fin liten stad.

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2007
Hahahhaaha.. Den som är nära busstationen? big_smile Härligt, där finns en del skit smile

Ursäkta all off-topic!

Truckdriving Man

Kinna
146 Inlägg
16 april 2007
Jag har ett litet tips. Jag hade samma fel på min audi 80, exakt samma fel, när jag gasa så skaka bilen. Jag bytte Fjäderbenslagringarna och sedan blev den perfekt smile

4 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Tack alla för svar! Jag får nog lämna in bilen eftersom jag inte är så händig.. (kan ju skylla på att jag é tjej) :>

Kristinehamn är fint! På sommaren i alla fall! smile

190 Inlägg
17 april 2007
Liten fråga? Sitter hjulen fast? Min BMW uppförde sig precis likadant när nån tomte hade försökt sno mina fälgar men upptäckt att jag hade låsmuttrar mad. Skakade som fan...

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

4 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Ja, hjulen sitter fast. jag har vart där och dragit åt dem, men de satt som berget! Hm, skumt är det i alla fall...

1 199 Inlägg
17 april 2007
Kan även vara så att växellådsfästerna är helt slut, eller att motorfästerna/kuddarna är slut.. Då kan det nämligen ske vibrationer..

Reparatör
306 Inlägg
17 april 2007
Låter som dom inre drivknutarna är slut.

4 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Är det dyrt o byta?? Om man lämnar in den på verkstad?

1 002 Inlägg
17 april 2007
va de en saab 900 88? den skulle ja kunna byta drivaxlar/drivknut på om det är så. har bytt på folkracebilen ett antal ggr. får väl vara lite försiktigare med en personbil men det är inte så svårt att fixa. skicka Pm om det är så att man kan va till hjälp?
Senast redigerat av Gräsberg (17 april 2007)

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Sök