2884
Sök

Få motorn att gå så bra som möjligt volvo 240

773 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
#1
hej har köpt mig en 240 med lh2,2 sad som jag ska plocka i hop med lite grejer som jag har ligger.

H-kam + 530 top planad 2-3mm osäker men nån stans fär imellan filade insugskanaler rätt instäld kam.

extraktor grenrör med 2,5 hela vägen

skaffa något större spridare vet inte vilka tänkte köra på e85 vill inte ha för stora hjälp vilak spridare?!

brantare tändkurva har jag läst mig till men hur ficksar man det på en lh2,2

öka bränsletryck måste köpa btr men vilken som passar bra. hjälp jätte gärna.


väldigt  tacksam för hjälp med vad jag ska ha för grejer.

satsar runt 140-150hk med bra vrid.

10 164 Inlägg
20 juni 2013
#2
El fläkt skulle jag med ficksa om jag var du gjorde det på 240in min för några dagar sedan och blev faktiskt en skilnad inte enorm men känns lite piggare faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

773 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
#3
Djo skrev:
El fläkt skulle jag med ficksa om jag var du gjorde det på 240in min för några dagar sedan och blev faktiskt en skilnad inte enorm men känns lite piggare faktiskt.

har tänkt på det också. ska bli en el fläkt

Random Hero
4 047 Inlägg
20 juni 2013
#4
Djo skrev:
El fläkt skulle jag med ficksa om jag var du gjorde det på 240in min för några dagar sedan och blev faktiskt en skilnad inte enorm men känns lite piggare faktiskt.

....

Dog food lid. Backwards

Fri fart för ett fritt folk!
14 257 Inlägg
20 juni 2013
#5
Djo skrev:
El fläkt skulle jag med ficksa om jag var du gjorde det på 240in min för några dagar sedan och blev faktiskt en skilnad inte enorm men känns lite piggare faktiskt.

om inte annat så slipper man höra den där idioten till höfläkt smile


ett tips är att ta 940:ins elfläkt och kapa av på ena sidan passar mycket fint hade så på min gamla 245turbo

det ger väldigt lite effekt extra men samtidigt så slipper man ljudet och den snor lite effekt oxå


värt att tänka på med spridarbyte är att bygga ny lmm som är större än orginalet så den matchar ökningen på spridarna annars tappar man bara effekt.

e85 är helt klart ett sätt att få ur mer effekt men då ska man nästan plana en del oxå

polarn kör med B234f kolvar på sin 16v turbo som går på e85 den blir ganska brutal eftersom grundeffekten är hög
senast så hade han 350hk i motorn vid 1.1bars ladd

Kör fort så hinner inget hända...

773 Inlägg
20 juni 2013
Trådstartare
#6
Growe skrev:
Djo skrev:
El fläkt skulle jag med ficksa om jag var du gjorde det på 240in min för några dagar sedan och blev faktiskt en skilnad inte enorm men känns lite piggare faktiskt.

om inte annat så slipper man höra den där idioten till höfläkt smile


ett tips är att ta 940:ins elfläkt och kapa av på ena sidan passar mycket fint hade så på min gamla 245turbo

det ger väldigt lite effekt extra men samtidigt så slipper man ljudet och den snor lite effekt oxå


värt att tänka på med spridarbyte är att bygga ny lmm som är större än orginalet så den matchar ökningen på spridarna annars tappar man bara effekt.

e85 är helt klart ett sätt att få ur mer effekt men då ska man nästan plana en del oxå

polarn kör med B234f kolvar på sin 16v turbo som går på e85 den blir ganska brutal eftersom grundeffekten är hög
senast så hade han 350hk i motorn vid 1.1bars ladd

ok ska bli el fläkt, men hur bygger man större lmm? toppen är planad runt 2,5mm

110 Inlägg
20 juni 2013
#7
Räcker den inte med 3" lmm?



Sök