Det är inte ovanligt att olika tillverkare har olika dimensioner. Turbona till SAAB 9000 tex. • 150-200hk = Garrett med M14 gängor på vatten • 225hk = Mitsubishi med M12
Teoretiskt sett kan ju en större dimension flöda mer men praktist sett spelar det kanske ingen roll.
Oljeretur kan spela roll. Den får inte vara för liten.
/Göran
Ingen av anslutningarna får vara för liten(!) men jag förstår vad du menar. Returen bör vara grov som en tumme medan trycket egentligen räcker med någon millimeter.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna. Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Oftast, kanske, eventuellt... Man ska veta vad man köper och varför så slipper man gissa. Då fungerar allt så himla mycket bättre
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Oftast, kanske, eventuellt... Man ska veta vad man köper och varför så slipper man gissa. Då fungerar allt så himla mycket bättre
Dock så måste man ju pröva / lära sig, man kan inte vara bäst från början eller hur ? ;-)
Näe, där har du fel. Man kommer väldigt långt på att leta liknande koncept och se vad andra har gjort. Jag har aldrig rasat någonting någonsin, inte för jag är feg utan för jag läser på innan jag mixtrar. Det är inget svårt eller avancerat utan bara tidskrävande
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Oftast, kanske, eventuellt... Man ska veta vad man köper och varför så slipper man gissa. Då fungerar allt så himla mycket bättre
tycker det dyker upp trådar ganska ofta där folk har problem med att nya turbo agg släpper igenom olja
många gånger är det returen som är problemet men inte helt ovanligt att det faktist är avsaknad av strypningen till olja in som är problemet
Många gånger är problemet att turbon inte är anpassad till modellen och att lagerhusets retur inte är rakt neråt, finns många som bara köper och skruvar dit och inte vet vad, vart, hur och varför något skall sitta på ett speciellt sätt, då går det lätt åt pipan.