eBay är ingen fara att handla via, fixa Paypal och betala via det så har man åtminstone någon slags försäkring om säljaren lurar en. Inte för att det är så stor chans med just denna säljare som säljer OBX systemet du länkade till då dom har ganska bra omdöme på eBay. Jag har aldrig haft problem med stora företag som säljer just avgassystem iaf.
Sen tänk på att ha korrekt information med adress osv så det inte kommer bort ^^ (frakten tar inte mer än 10dagar om dom har det i lager. snabbast är väl 3 dagar om man nu inte betalar för express så man får det inom 24tim (dyrt)
Nä, jag tror OBX systemet blir bra till din bil. Varför inte slå till? det är billigt, snyggt och låter bättre än original samt rostar det inte som original skiten gör =/
3" ser det ut att vara i ändröret, dubbelrören är 2" vardera och sen har vi anslutningen längre fram som är samma som original på bilen, det vet jag ej vad det är för storlek men brukar vara 2.5 - 2.75"
edit-
Borde tillägga att eftersom företaget ligger i USA så kommer det förmodligen(ibland glömmer tullen att göra kontroll eller lägga till avgiften) tillkomma Tullavgift på ditt paket när det kommer in i sverige. betalas nästan alltid när man hämtar ut paketet hos sitt ombud. bildelar har inte lika hög tullavgift som andra saker vilket är ganska smutt faktiskt. men så du är medveten om detta :-) 12% tror jag det är man betalar utav priset på varan för bildelar.
Se även till att maila företaget via eBay om fraktkostnad då dom måste kolla upp priserna till sverige så allt blir rätt.
Lättast är väl egentligen och försöka hitta något i england kanske men du får leta själv ^^
Senast redigerat av pompe90 (26 juni 2013)
- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se