Saikko: Jag har "rätt ordentliga bromsar" på mina ena bil, på en annan kör jag med original bromsar men med YellowStuff. Bilen med de "rätt ordentliga bromsarna" körs det sällan med o rätt "mesigt", men visst har bromsarna testats, de blev bara bättre o bättre ju varmare de blev (nåja, gjordes 5-6 inbromsningar från hög fart). Fördelen med "ordentliga" bromsar är kanske inte främst att de bromsar så mycket bättre utan att de är lättare att dosera än standard bromsarna. Med standard bromsar kan det ibland vara lite väl mycket av/på känsla.
Personligen tycker jag att man klarar sig långt med original, men då med värre belägg, stålomspunna bromsslangar o frisk bromsvätska. Vill man däremot inte bara ha bra bromsar utan även "snygga" så får man vända sig till eftermarknads producenterna. I mitt fall köptes eftermarknads kitet mest för att det skulle se snyggt ut o fylla ut fälgarna...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure