3699
Sök

Vart köpa slitsade skivor? Getech?

49 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Tjena!

Har googlat runt lite efter bromskit till s40n t5. Ska byta till slitsade skivor och typ greenstuff belägg runt om.
Någon som kan rekomendera ett bra företag? kollat lite hos bromsmannen, Men även hittat ett företag som heter Getech. Säljer 4 slitsade skivor och greenstuffbelägg för ca 4000kr.

Tycker de låter som ett bra pris. Men hittar inte så mycket info om företaget. Någon som handlat där eller vet om det är seriöst och om prylarna dom säljer är bra? Finns möjlighet att betala med klarna och enligt klarna arbetar dom bara med seriösa företag. Mvh

1 365 Inlägg
2 augusti 2012
Fråga vad det är för fabrikat på Skivorna, Dåliga skivor spricker enklare (hålborrat) eller slår sig (dvs blir skeva)

Bromsmannen vet jag tar hem skivor av bra kvalité. Dvs typ zimmermann, ebc, brembo osv

120 Inlägg
2 augusti 2012
Beställde bromsar från braomsmannen till supran.
skivor och belägg totalt strax under 6000:- och de e bra jäkla grejjer.
Helt klart värt att lägga lite extra deg på...

Bromsar och däck ska man inte tumma på, där ska de va kvalite och har man inte råd med kvalite kanske man ska cykla eller åka kommunalt big_smile

49 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Saikko, Håller helt med dej! stod att skivorna kommer ifrån något brembo ägt företag Italienska AP. Men ska nog ringa och höra med bromsmannen. Då vet man ju att man får bra saker iaf. Någon tusenlapp hit eller dit smile

120 Inlägg
3 augusti 2012
Tomipalosaari skrev:
Saikko, Håller helt med dej! stod att skivorna kommer ifrån något brembo ägt företag Italienska AP. Men ska nog ringa och höra med bromsmannen. Då vet man ju att man får bra saker iaf. Någon tusenlapp hit eller dit smile

Jag snackade med honom när jag köpte mina bromsar, han ringde upp personligen för att berätta att han i stort sett slutat sälja stålomspunna bromsrör.

vi diskuterade bromsarna länge eftersom jag alltid varit tveksam till att ha hålborrade (dom e slitsade också) men han gav till och med sånna garantier att skulle skivorna spricka så skulle jag bara ringa och förklara läget och säga att han gett mig lite "speciella" garantier för att de skulle hålla och då skulle han skicka nya skivor utan kostnad.

de e vad jag kallar bra service och bara en sån liten sak är ju värt ett par kronor extra

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 augusti 2012
Saikko: Vad den garantin är värd märker du först när/om du behöver utnyttja den...Kan knappast tänka mig att den sträcker sig mer än max 500 mil...

Tomi: Skippa hålborrade, (bara) slitsade är bättre. GreenStuff är skit, köp inget sämre än RedStuff om du skall ha EBC, helst YellowStuff (det "värsta" man kan ha för gatbruk). Gällande skivorna så är jag övertygad om att du hittar bra/märkes skivor på ebay.de till ett lägre pris än du kan få av någon i Sverige.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

120 Inlägg
3 augusti 2012
Dawwe : Nej självklart sträcker de sig inte hur långt som helst. men Då supran ska rastas på bana här i mitten på¨augusti så frågade jag väldigt mkt angående hålbarheten vid tuffare körning och han sa att skulle jag upptäcka att dom inte håller och börjar spricka så e de bara ringa efter den helgen så skickar han nya.

Finns väl inget man kan köpa till en bil som har livstidsgaranti?

Och ja du har rätt endast slitsade e bättre än skivor som e både slitsade och hålborrade, men sen e frågan också hur bilen kommer köras?
Vid mkt hård körning ofta så är det såklart smart att köpa de värsta värsta, men har man inte allt för mkt mos under huven och inte kör hårt jämt så räcker det mkt mer än väl med prylarna från bromsmannen

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 augusti 2012
Saikko: Jag har "rätt ordentliga bromsar" på mina ena bil, på en annan kör jag med original bromsar men med YellowStuff. Bilen med de "rätt ordentliga bromsarna" körs det sällan med o rätt "mesigt", men visst har bromsarna testats, de blev bara bättre o bättre ju varmare de blev (nåja, gjordes 5-6 inbromsningar från hög fart). Fördelen med "ordentliga" bromsar är kanske inte främst att de bromsar så mycket bättre utan att de är lättare att dosera än standard bromsarna. Med standard bromsar kan det ibland vara lite väl mycket av/på känsla.
Personligen tycker jag att man klarar sig långt med original, men då med värre belägg, stålomspunna bromsslangar o frisk bromsvätska. Vill man däremot inte bara ha bra bromsar utan även "snygga" så får man vända sig till eftermarknads producenterna. I mitt fall köptes eftermarknads kitet mest för att det skulle se snyggt ut o fylla ut fälgarna...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

8 Inlägg
25 februari 2013
Hej; Kul tråd, mycket som stämmer, en del inte. Vi använder t.ex: till 99% Zimmermann eller Foster skivor, AP är verkligen jättebra, tillverkas som sagt at Brembo, men lite jobbig katalog. Borrat spricker för alla, går man in på Zimmermanns hemsida finner man att tyska TUV accepterar sprickor upp till halva bromsutans längd...Undvik borrat, på Autosport i Birmingham diskutarade jag detta med Ferrari, Maserati, Brembo och EBC...alla har samma problem..därifrån till att de skulle spricka och gå sönder är en enorm bit..Man diskuterar ofta vilka belägg man ska ha.....tänkt på körförhållanden, vilken ände det driver i ...Greenstuff är kanon på en Polo...du kan hårt som...men en Merca S klass eller Evo 8-9 som ska gå som...och väger dubbelt så mycket...Minst Redstuff....V70 ..mitt förslag Yellowstuff fram, Greenstuff bak...för balansen..MVH Gerth Getech

241 Inlägg
18 juni 2013
Hej gerth:) Är det du som har hand om Getech? I så fall har jag några frågor till dig:)

Saab forever wolf in sheeps clothing

8 Inlägg
28 juni 2013
Hej, javisst, det är jag. Du är välkommen att ringa på 070-4835935 eller maila på gerth@getech.se
Säkrast är det att maila då jag har så enormt att göra...Välkommen Iggge

Sök