2886
Sök

740 vibrerar vid styrning

4 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
Jag har en 740 årsm. -88 som vibrerar när jag svänger. Ibland mer, ibland mindre. Jag har fått höra att det skulle kunna vara servooljan, men vill vara säker innan jag sticker iväg och köper, så det jag inte gör nåt i onödan.

Någon som har tips?

755 Inlägg
27 juni 2013
Brutti skrev:
Jag har en 740 årsm. -88 som vibrerar när jag svänger. Ibland mer, ibland mindre. Jag har fått höra att det skulle kunna vara servooljan, men vill vara säker innan jag sticker iväg och köper, så det jag inte gör nåt i onödan.

Någon som har tips?

Du kan ju kolla servo oljan om det finns nån, finns en i motorutrymmet, någon svart burk tror jag.

If you want to win, You mustn't loose.

4 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
MSpader skrev:
Brutti skrev:

Någon som har tips?

Du kan ju kolla servo oljan om det finns nån, finns en i motorutrymmet, någon svart burk tror jag.

Ah! Tackar! Om det nu inte skulle vara servooljan. Något tips på vad det skulle kunna vara då?

755 Inlägg
27 juni 2013
Brutti skrev:
MSpader skrev:
Brutti skrev:

Någon som har tips?

Ah! Tackar! Om det nu inte skulle vara servooljan. Något tips på vad det skulle kunna vara då?

Har inte en blekaste aning i nuläget, antingen något som glappar bland ledningar, styrledningar etc.

Är  det ratten eller hela bilen som vibrerar?

If you want to win, You mustn't loose.

4 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
MSpader skrev:
Brutti skrev:
MSpader skrev:

Har inte en blekaste aning i nuläget, antingen något som glappar bland ledningar, styrledningar etc.

Är  det ratten eller hela bilen som vibrerar?

Hela bilen. Kanske skulle kolla om det kan vara nåt med hjulen iofs.

110 Inlägg
27 juni 2013
ojämna bromsskivor? slutkörde bussningar?
MVH

antar att det hade vibrerat när du bromsat på raksträcka också då.
Senast redigerat av Hampe-B (27 juni 2013)

4 Inlägg
27 juni 2013
Trådstartare
Hampe-B skrev:
MVH

Bromsskivorna är det inget fel på. Det är endast när jag svänger med bilen.

110 Inlägg
27 juni 2013
Brutti skrev:
Hampe-B skrev:
MVH

Bromsskivorna är det inget fel på. Det är endast när jag svänger med bilen.

nej jag tänkte på det i efterhand. som sagt, leder, bussningar etc?

35 Inlägg
29 juni 2013
bussnngar styrleder kanske hjullager ? vibrerar ratten med under stolen eller något sånt?

Sök