3611
Sök

Volvo 744 89- vägrar få ström till bensinpump

17 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Tjena skriver en till tråd då mitt ljudbygge stannade upp när jag skulle sätta mig i a-traktorn och köra en sväng, han gick jättefint på starten men startade inte, jag kände på pumpen när jag körde på startern (pumpen går inte på bara tändningsläge) trodde det var pumpen som vart gången så vart o hämtade en ny sådan, hjälpte inte det minsta, mätte sedan om jag fick ström på sladdarna in i pumpen, inte en enda volt kunde bilen bjuda på.
jag har ström till reläet men efter det finns inge ström, jag trodde reläet vart gånget men när jag satte dit ett nytt var det ingen förändring, någon som haft samma problem och eventuellt vet lösningen?

// en förvirrad 16åring neutral
Senast redigerat av eparaggare27 (30 juni 2013)

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
2 juli 2013
Kan vara vevaxelgivaren som är död. Då ger den inte signal till styrboxen att motorn snurrar och då slår inte boxen till reläet för bränslepumparna.

//Per-Arne

17 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
PerArne skrev:
Kan vara vevaxelgivaren som är död. Då ger den inte signal till styrboxen att motorn snurrar och då slår inte boxen till reläet för bränslepumparna.

var sitter den och hur byter jag den? smile

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
2 juli 2013
eparaggare27 skrev:
PerArne skrev:

Den sitter bak på motorn vid delningen mellan motor och växellåda. Om du tittar ner mellan topplocket/insuget och torpeden så ska den sitta rakt ner där.

//Per-Arne

17 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
PerArne skrev:
eparaggare27 skrev:
PerArne skrev:

Den sitter bak på motorn vid delningen mellan motor och växellåda. Om du tittar ner mellan topplocket/insuget och torpeden så ska den sitta rakt ner där.

tack! smile

Sök