rich4rd skrev:
Vad kan det innebära att "en hel del har flyttat på sig"? Konsekvenser?
Som exempel kan nämnas att något vridit sig och slagit sönder något annat. Man måste titta över allt för att kunna konstatera vad som gått sönder.
Körde själv på rådjur förra året på motorvägen och som det såg ut var det endast skärm, framlykta, blinkers som gått. Slutade med balken med 2 hål till huven (vet ej vad den kallas) vridit sig och även slagit sönder rör till Ac. Kylaren läckte. Spolarvätske behållaren sprack. Antagligen framlyktan som slogs in och slog sönder spolarvätske behållaren och rören till Ac.
Totalt fick de byta skärm, innerskärm, spolarvätskebehållare, framlykta, blinkers, balk till huv, rör till Ac, Kylare, nya sido blinkers eftersom de inte följde med skärm och lite annat smått för att få allt på plats. Sedan lack på det.
Total kostnad var c:a 18000:-. Nu hjälpte jag själv till att leta delar till Länsförsäkringar pga jag ville ha likadana styling delar som tidigare. De var nöjda med hjälpen och fixade allt utan bråk. De fick det billigare och jag fick allt fixat.
Hade jag varit som dig hade jag tittat på skrotarna i Tyskland. Tror du kan komma ner i pris plus att de har delar till nyare års modell.
Här hemma verkar det svårt att få till din på Pick and Pay skrotarna och delarna är dyrare när de är avplockade.
Betydligt större sortiment där nere till vettig peng om man jämför mot hemma.