2481
Sök

Körde på ett rådjur nyss....

Avstängd
10 388 Inlägg
2 juli 2013
Rabiat skrev:
it_mutt skrev:
Rabiat skrev:
Men knacka ut skiten och låt den vara skrynklig tills du får råd att byta, så kan du lägga pengarna på IC, lykta och servobehållaren. Den måste ju inte se ut som den är som ny hela tiden.

"Måste inte"...nej, det är klart, vem vill köra runt i en bil för 80k som ser ut som ny...

Har han 50k att lägga på bilen kan han ju åka runt i en bil som ser ut som ny, men har han inte det får han väl rätta mun efter matsäck? Jag menar att det måste inte vara allt eller inget, men KAN åka runt i en småskrynklig bil tills man har råd att fixa den.

Visst är det väl så., Personligen hade jag nog då snarare ställt av bilen, skaffat något som "bara rullar" och sen fixat bilen efter hand, OM jag nu valt att göra det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
2 juli 2013
Fast hur roligt är det att åka runt i en bil som är skrynklig? Speciellt när han nyss köpt den , klart som fan att man gör iordning hela bilen direkt istället för att göra det halvdant. Då är det bättre att göra som it_mutt säger att köpa en bil billigt medans han gör iordning den.

Det blir som det blir!

16 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
kanske är lika bra att göra allt på en gång även om det dröjer hmm

Jag har lånebil och har ordnat lite prisförfrågningar på flera håll.
Senast redigerat av rich4rd (2 juli 2013)

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
2 juli 2013
rich4rd skrev:
kanske är lika bra att göra allt på en gång även om det dröjer hmm

Jag har lånebil och har ordnat lite prisförfrågningar på flera håll.

Kolla även med verkstäder på annan ort , kan skilja mycket beroende på vart verkstaden ligger. Transport ordnar man ganska enkelt till ett vettigt pris.

Det blir som det blir!

Mackan
111 Inlägg
2 juli 2013
lite och pyssla med på dendär. lämna in den om du inte är utbildad eller kunnig på bilplåtslagning anser jag.

Troligen en hel del som flyttat på sig eftersom huven är så illa tilltryckt och även skärm. har den (Skärmen) gjort en reva i a-stolpen och/eller dörren? Isf har du lack/ev ytrikt där med. plastrep på stötfångare antar jag.

lycka till med bilen! finns nog någon duktig plåtslagare som löser de bra.

16 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Vad kan det innebära att "en hel del har flyttat på sig"? Konsekvenser?

2 011 Inlägg
3 juli 2013
rich4rd skrev:
Vad kan det innebära att "en hel del har flyttat på sig"? Konsekvenser?

Som exempel kan nämnas att något vridit sig och slagit sönder något annat. Man måste titta över allt för att kunna konstatera vad som gått sönder.

Körde själv på rådjur förra året på motorvägen och som det såg ut var det endast skärm, framlykta, blinkers som gått. Slutade med balken med 2 hål till huven (vet ej vad den kallas) vridit sig och även slagit sönder rör till Ac. Kylaren läckte. Spolarvätske behållaren sprack. Antagligen framlyktan som slogs in och slog sönder spolarvätske behållaren och rören till Ac.

Totalt fick de byta skärm, innerskärm, spolarvätskebehållare, framlykta, blinkers, balk till huv, rör till Ac, Kylare, nya sido blinkers eftersom de inte följde med skärm och lite annat smått för att få allt på plats. Sedan lack på det.

Total kostnad var c:a 18000:-. Nu hjälpte jag själv till att leta delar till Länsförsäkringar pga jag ville ha likadana styling delar som tidigare. De var nöjda med hjälpen och fixade allt utan bråk. De fick det billigare och jag fick allt fixat.

Hade jag varit som dig hade jag tittat på skrotarna i Tyskland. Tror du kan komma ner i pris plus att de har delar till nyare års modell.
Här hemma verkar det svårt att få till din på Pick and Pay skrotarna och delarna är dyrare när de är avplockade.

Betydligt större sortiment där nere till vettig peng om man jämför mot hemma.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

16 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Okej, säkert svårt att säga. Vill ju helst ha bilen asap. Kommer säkert kosta runt 35 på karosseri att då de stora felen åtgärdade men då har jag bilen om en vecka?
Senast redigerat av rich4rd (3 juli 2013)

414 Inlägg
3 juli 2013
Skall du lämna in bilen

så blir det ny huv, ny framskärm ny strålkastare.

Sen blir det lack huv framskärm stötfångare och vänsterframdörr för att färgen ska stämma.

Vill du komma undan billigt så leta begagnat och måla om:)

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
3 juli 2013
Tycker de är bra med eko här inne på allas inlägg... Hur som lycka till med allt, hoppas de löser sig så bra som möjligt för dig! smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Sök