3372
Sök

Stämmer bilen med årsmodellen?

278 Inlägg
Forummoderator
26 373 Inlägg
2 juli 2013
Verkar stämma, ja.
Ser ut som ett lik dock..men ändå.

Taklucka eller ej, så är ju det dock nåt som går att eftermontera och inte nödvändigtvis står i papprena.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 265 Inlägg
2 juli 2013
de va ju en apatraktor, besiktad innan 2003 så mkt kan vara eftermonterat

5 111 Inlägg
2 juli 2013
Taklucka står under kaross. Hade det varit en personbil hade det säkert stått "täckt, taklucka" där det nu står "ombyggd bil".

Kolla om det sitter en balk tvärs över hjulhuset på förarsidan, bakom framhjulet, utanför fotutrymmet, så att säga. Har för mig den kom till efter årsmodell 1980 för att hindra framhjulet att deformera fotutrymmet vid en offsetkollision. Sitter det en sådan där så är risken större att det är "fel" kaross. Det är dock inget jag är 110% säker på.

278 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Taklucka står under kaross. Hade det varit en personbil hade det säkert stått "täckt, taklucka" där det nu står "ombyggd bil".

Kolla om det sitter en balk tvärs över hjulhuset på förarsidan, bakom framhjulet, utanför fotutrymmet, så att säga. Har för mig den kom till efter årsmodell 1980 för att hindra framhjulet att deformera fotutrymmet vid en offsetkollision. Sitter det en sådan där så är risken större att det är "fel" kaross. Det är dock inget jag är 110% säker på.

Väldigt bra svar! Har du nån bild på det kanske? går den under bilen till andra sidan också? smile

Edit: http://i290.photobucket.com/albums/ll24 … -09006.jpg den där balken som sitter till höger? lånade din bild hoppas det passar bra tar bort annars smile
Senast redigerat av volvo_anton (3 juli 2013)

349 Inlägg
3 juli 2013
Kolla upp ramnummer.

5 111 Inlägg
3 juli 2013
volvo_anton skrev:
Volvo544special65 skrev:

Väldigt bra svar! Har du nån bild på det kanske? går den under bilen till andra sidan också? smile

Edit: http://i290.photobucket.com/albums/ll24 … -09006.jpg den där balken som sitter till höger? lånade din bild hoppas det passar bra tar bort annars smile

Den som skymtar där bakom framhjulet ja. Jag kollade på farfars 79a och hade för mig att den inte hade någon sådan balk utan att hjulhuset är slätt där.

47 Inlägg
3 juli 2013
Kolla runt ramnummer om det är svetsat , är inte helt ovanligt att diverse o-kapade blir papprade ..

278 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
cewee: jepp, hur vet jag vad det ska vara? vet ju bara under huven där eftersom det står på transportstyrelsen, jess svetsningar är ju det första man ser smile

Sök