3137
Sök

Bmw "hostar" vid gaspådrag

21 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Hej!
Som rubriken lyder har jag en BMW e30 -89 som hostar vid kraftigt gaspådrag.
Det sim händer är att när jag smyger på gasen går den rent och fint, precis som m50b20 skall göra.
Dock när jag ligger på 3000 varv eller mer och ska ge kraftig gas så blöddrar den som f*n.:s
Skulle vara väldigt tacksam! big_smile
Undrar även om någon vet vad normala bensin förbrukningen ligger på? Min ligger runt 1-1.5 och tycker det känns mycket och tor detta har ett samband med felet jag förklarat högre upp. :o

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
17 april 2013
Till att börja med bör du ha postat tråden i Generell Felsökning. Sen så måste jag fråga, har du bytt motorn? Kollat så att inget blev tok där isf?

Om du smyger på gasen för att få upp varven, går det? Eller är det helt kört efter 3000 rpm?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

21 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
Till att börja med bör du ha postat tråden i Generell Felsökning. Sen så måste jag fråga, har du bytt motorn? Kollat så att inget blev tok där isf?

Om du smyger på gasen för att få upp varven, går det? Eller är det helt kört efter 3000 rpm?

Ber om ursäkt för det! Motorn är bytt sitter 318 original.
Smyger jag mig på gasen går den som en klocka, över 3000 varv går den bättre.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
17 april 2013
Är den på det här viset oavsett vilken temperatur motorn har och vilken temperatur det är ute?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

36 Inlägg
24 april 2013
en enkel o gratis sak för dig att kolla upp är att kika över tändsystemet, färgen på tändstiften säger en hel del.

69 Inlägg
6 juli 2013
Skulle nog säga att tändstiften du borde kika på, hade nyss ett liknade problem med Evo IV.

Sök