Förra året hade jag liknande problem, då var det dock inte min bil...
Startmotorn snurrar som den ska, och batteriet tror jag inte att det handlar om. När man vrider nyckeln får man CHEK OK, innebär detta att transpondern är ok? Har testat två olika nycklar.
När startmotorn snurrar så rör sig varvräknaren.
Har kollat tändstiften och de ser ok ut, drar jag i startgas så tänder den till så jag antar att kassetten fungerar någorlunda.
Drog upp baksätet och blottade pumpen som är heltyst när man vrider nyckeln, drog ner reläluckan under ratten och det klickar från den när man vrider nyckeln, dock vet jag inte vilket relä som går till pumpen så detta går inte att utesluta än så länge antar jag. Vilket relä hör till pumpen? Hittar det inte i min servicebok(Haynes) vilket jag kan tycka var lite konstigt...
Om LMM är trasig, slutar bensinpumpen att ge tryck då? Har läst tidigare att det kan vara en trasig LMM även om varvräknaren hoppar...
Har en gammal pump (som jag inte vet om den fungerar eller ej) dock är det ju lite meck med att byta den och tänkte väl höra om någon har något tips på enklare åtgärder som bör testas innan?