3154
Sök

Första bil? s2 s4 s6?

Ingen riktig Audi utan quattro!
203 Inlägg
18 april 2007
tjenare har själv en audi S4 med 2.2t motorn, kan bara säga att det är en underbar förstabil! men visst kostar den, ioförsej har jag bilen stående på min mamma, men då ingår det i försäkringen att ungdomar under 25 också får köra den! nog om pengar och försäkringar för de verkar alla andra tjata om. Bilen är väl inte ny så saker kan ju gå sönder, delarna är väl inte dom billigaste. men när dom funkar är dom ju bara så underbara att köra! bilen väger nästan 2-ton så visst blir soppaförbrukningen lite lidande,, drar ca 1 liter på motorväg. finns en massa fakta om dessa bilar på www.nordicaudi.se gå in under forum och bara läs så skaffar du dig en bra uppfattning om vilka problem bilarna har osv,, lycka till med ditt S-Audi köp:D

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ

DFFL
9 020 Inlägg
18 april 2007
Pasi_k skrev:
FireTraXX skrev:
Eller så säger jag att jag lånade pappas bil.
De kan ju försöka få det bevisat att jag är den huvudsakliga ägaren.

För jag är inte så jättesugen på att betala 18 000kr/år för en 1.8T...
(Det är vad jag får betala om den står på mig)

Det är faktiskt så att dom ser til att kolla upp VEM som använder bilen..
Har du lån på den?

Bolagen gör ALLT för att slippa betala....

Försäkringen ska vara skriven på brukaren av fordonet , samt den som har ekonomiskt intresse i bilen....

Har du inte råd att försäkra bilen har du inte råd att ha den helt enkelt...

Jag har lånat pengar av mina föräldrar till den. (Inget som de kan kolla upp)
Jag har råd att försäkra den, men jag vill inte betala alldeles för dyra pengar för det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Smålänning
7 883 Inlägg
18 april 2007
En hemma hade en audi (vet inte modell) från 94, och den rostade någor kopiöst! Kanskebra att kolla rosten på en så gammal bil i så fall. Finns inga särskilda ställen, för den rostade överallt. Över en vinter så var halva dörrarna (ok, lite överdrift) bortrostade.

Japanare är annars trevliga bilar, som håller ihop bra och är billiga att äga och köpa. Dessutom så är det ofta pigga motorer i dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kapten Långsam
185 Inlägg
18 april 2007
twin_cam skrev:
En hemma hade en audi (vet inte modell) från 94, och den rostade någor kopiöst! Kanskebra att kolla rosten på en så gammal bil i så fall. Finns inga särskilda ställen, för den rostade överallt. Över en vinter så var halva dörrarna (ok, lite överdrift) bortrostade.

Japanare är annars trevliga bilar, som håller ihop bra och är billiga att äga och köpa. Dessutom så är det ofta pigga motorer i dom.

Audi från mitten på 90-talet är väl inte direkt kända för att rosta? Tvärtom. Måste vara ett sällsynt dåligt skött exemplar du nämner. Japanare är ju mycket värre i det avseendet, och nu har jag inte sagt att japanare från mitten av 90-talet är skit tongue

1 059 Inlägg
19 april 2007
En audi som rostar så mycket e fusklagad. dom rostar inte annars mer än där galven fått stryk ex fronten o skärmkanter.Resten är illa lagade saker av tidigare ägare.
Du ska ha en s2 från 93 för då får du 6 växlade lådan .helst från 94 för då e det en bättre 6  växlad än -93 an.S4 Känns stor o inte alls lika kul o leka med samt över 100 kg tyngre.
Audi är inte dyrare o laga öm man köper en 93 eller så då det finns massor beg idag o mycket delar går igen i vanliga audi 80.
Allt handlar om tidigare ägare av bilen,det är ju inga nya bilar längre.
Jag har en audi s2 o en audi s4 biturbo( Ja dom står båda på mig) o har haft 3 st s2 avanter 1 s4 -92 1 audi s6 -96 o div andra audis så jag kan dom rätt bra.Ju dyrare o välskött s2 du köper ju billigare blir den o äga ..finns en del riktiga ras på blocket .Lycka till

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök