3030
Sök

Dags för ny bil! Även lite "tips" om EVO8.

15 Inlägg
10 juli 2013
Trådstartare
Hejhej! Nu är det så att det är dags för en ny kärra. Känns som att det är dags för att byta upp sig från 240in till något nyare:) Har spenderat väldigt mycket tid framför blocket och diverse bilforum för att försöka hitta bilen för just mig, men känns som att jag inte kan bestämma mig riktigt, hade därför vart hyggligt om ni kunde hjälpa till! Så släng gärna in en kommentar om vilken just du tycker och framförallt varför du tycker så! smile

Har inte riktigt bestämt mig för prisklassen, men om vi säger från en 940 FTT (alltså kring 30k) upp till 150k. Mina "krav" är AWD eftersom jag bor högt uppe i norrland och är less på att slira överallt (alltså när man ska iväg från korsningar etc, lek är alltid kul men man ska kunna köra som en normal person också)

Bensin eller diesel spelar ingen större roll faktiskt. Högerstyrd, och någon antisladd hade också fått finnas, gärna så det går att slå av den. AC och nå krockkuddar är inte helt fel, men känns som att det är standardutrustning på det flesta bilarna. Effekten ska helst vara från 200hk och uppåtsmile Och självklart inte nå rost, se ut som skit eller gått onödigt mycket (men det får man ju gå på efter annonser)

Kommer köra åretrunt med bilen och vill hemskt gärna inte ha en bil som man får stå och skruva i 24/7, men finns ju vissa måndags exemplar, men generellt en driftsäker bil.

Så alltså för att sammanfatta:
budget - upp till 150 tkr.
AWD.
Högerstyrd.
Minst standard utrustning.
200hk och uppåt.
Relativt driftsäker bil.

Har kollar runt och fastnat på just mitsubishi evo 8, och verkar ju vara en riktigt körglad bil. Både på sommaren och vintern, men lite osäker på hur dessa håller? alltså om man kör som folk. Mycket tjorv med dessa modeller? Hur är dem genemot en vanlig svensson bil, typ audi eller volvo i pris på service och reservdelar? Är dem ohållbara att ha som åretruntbil? (kör kanske 35mil i veckan) berätta om eran EVO erfarenhet.

Med det här tackar jag för mig och hoppas att ni har några kommentarer som gör mitt bilköp lte lättare, ha det bra!

Mvh Tim smile

Forummoderator
26 322 Inlägg
10 juli 2013

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök