13 juli 2013
Trådstartare
Tjena!
Har en Audi A4 B6 8E 04:a med halogen halvljus som jag har tröttnat på. 55W halogen är lite klent. Skulle kunna konvertera till 35W xenon men jag är själv en av dom som blir irriterad på folk som konvertat och bländar allt & alla. Satte i en Nightbreaker 55W från Osram som skulle ge mer ljus än orginal men det var bara strunt (såg ingen skillnad när jag jämförde den med orginal 55W), så tänkte jag prova ett par 85W H7-lampor halogen men keramisk sockel baktill för värmeavledning (195:- från xenonkungen) så man inte bränner projektorlinsen. Själva lampan är på 85W men ska väl enligt tillverkaren ge 120W ..nåväl, vi får väl se.
Problemet uppstod när jag skulle föra in lampan genom hålet till linsen ...där tog det stopp, det var precis så att den inte gick in.
Min fråga är, kan man borra upp det hålet för lampan lite grann utan större åverkan? Ser inget potentiellt problem som skulle kunna uppstå då sockeln som håller lampan i rätt position förblir orörd. Kan ladda upp lite bilder sen om ni vill se hur det ser ut där lampan ska in. Det enda problemet jag kan tänka mig är att det kommer hamna metallflis i projektionslinsen som man måste "dammsuga" upp med någon slang på något sätt.
Mycket tacksam för svar!
/Mvh Patrik
"Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid tidpunkten för kollisionen?" Åklagaren frågar ett vittne i en engelsk domstol.