3721
Sök

Tjurig Saab 9-5 -00 när man ska starta direkt efter körning.

7 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Jag har under ett par veckor helt plötsligt fått problem med min saab under körning samt vid start.

* Mitt under körning kan den hacka till för att sen bara fortsätta, som att den får soppa torsk för en micro sekund.  Händer vid olika hastigheter och olika vägunderlag, lutningar osv

* Starta utan problem först, sen stänger jag av bilen och vill jag sen starta den direkt efter det så står den bara och tjurar utan att tända till, batteriet är någorlunda nytt, tändstiften har jag bett en meck kolla på men vet inte om det är nåt .... sen när den fått vila en stund startar den igen som vanligt.

Full tankad, hällde i en flaska k-sprit igår om det skulle vara fukt i gångarna....

Elfel?
Bränslepumpen är bytt jan -11

Är det någon givare som tror bilen är för varm eller nåt liknande?

Please help!

42 Inlägg
1 maj 2013
vevaxelgivaren!!

7 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
okeeej, dyrt att byta ut? kan man få tag på sån på skroten? har en billig meck som kan hjälpa o byta ut eller måste man till verkstad kanske?

42 Inlägg
1 maj 2013
En ny ca 800:- enkel att byta! sitter på motorblocket till höger om turbon om du står framför bilen och tittar ner! sitter med en skruv torx t30 har jag för mej!

7 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Tack så mycket, ska genast undersökas! smile

24 Inlägg
2 maj 2013
Låter som vevaxelgivaren. Den kan vara lite knepig att komma åt så se till att du har en ledad nyckel med fäste för torx. sitter med en liten skruv nedanför grenröret bakom värmeskölden på höger sida.

7 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Jätte tack för snabb och bra hjälp Lampann och Hoffa! Fick återigen hjälpa mecken att tala om vad han skulle byta och han trodde jag sagt fel när jag meddelade era svar smile snabbt och mycket billigare än verkstad, bilen funkar nu som en pärla bör.

Sök