Skulle behöva lite tips på storlek på lådan, finns en med i lådan men vet inte hur måtten ska vara om de alltid är yttermått eller och sen är den nog inte räknad i 22mm spån som ja tänkt använda.
Avstämningen i deras lådförslag verkar inte passa till vanlig musik som kan innehålla djupbas, frekvensgången ser dessutom i teorin ut att vara ordentligt peakad. Sedan får jag heller inte riktigt ihop avstämningen med lådans nettovolym och portlängd.
Hur ska lådan spela, vilken typ av musik (typ dunka dunka, djupbas osv)?
Basen tillhör den sorten som "trivs" i ganska liten låda och då blir porten tyvärr ordentligt lång, en svår bas att räkna på alltså.
Eftersom jag inte har testat basen så kan jag bara utgå ifrån teorin och den visar att det väldigt är svårt att få till en låda som spelar flera musikstilar utan att få ruskigt lång port (långt över 50 cm) om man dessutom ska kunna spela ganska högt.
Sluten låda går väl att göra, men det lär inte spela någon märkvärdig djupbas kan man säga. 20 liter netto som utgångspunkt kanske.
Många monoslutsteg har 4 st högtalarutgångar, dvs 2 st plus och 2 st minus. Inuti steget är dock båda plusanslutningarna respektive minusanslutningarna ihopkopplade, vilket innebär att det funktionsmässigt bara är en plus och en minus.
Orsaken till att stegen har på det sättet är underlätta inkoppling av flera basar eller bas med flera talspolar, man slipper sätta flera kablar i samma anslutning och riskera glappkontakt.
Testa hur 20 liter netto slutet verkar spela, blir det inte alls bra så får jag ändå försöka räkna ut basreflex eller så kanske någon annan som testat basen ger förslag.