22 juli 2013
Trådstartare
Tja..
Tryckte på lite med bilen nyss och när jag kom hem började det ryka utav bara helvete.
Luktade brännt gummi typ men såg att det kom under motorhuven.
Öppnade huven och såg att det sprutat ut ganska mycket olja ut ur oljelocket (Där man fyller på motorolja).
Tog bort oljestickan och såg att en packning på undersidan sprängts bort?
Satte dit oljestickan och startade bilen, inga missljud men det syntes tydligt att det inte var tätt.
Frågeställning:
1.Kan det vara så att jag har tur och att det bara är en trasig packning på motorstickan?
2. Kan det vara så att motorn har gjort sitt och jag har ett dyrt verkstadsbesök att vänta mig nu när man redan bränt semesterkassan..?
Har sökt men hittade inget om olja som sprutar ut vid oljelocket.
Buhu..
Kom på mer saker jag kan passa på att fråga nu när jag ändå är här och bökar.
Turbomätaren laddar en bit upp på mätaren redan vid start. Halvvägs på första "baren" så att säga, den vita delen.
Sen så ligger den inte på 1000varv vid start som innan utan på 1500varv vid start.
Detta problem försvinner när bilen är varm.
Notera att detta problem började för någon månadsen, inte nyss efter min racing repa.
Senast redigerat av Svampsaft559 (22 juli 2013)