3477
Sök

Vad kollar besiktningen på en A2A besiktning?

312 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Tjena!
Ska registrera min 940i med dragkrok och då var man tvungen att göra en A2A besiktning.
Är lite osäker på ifall besiktningen väger bilen eller inte på en sån besiktning. Hon som jag pratade med på besiktningen visste tydligen inte det. Har en del extragrejer i bilen så vill inte riskera att jag får dra mindre för att bilen väger mer.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
25 juli 2013
En vanlig förenklad regbes för krok innebär bara att dom lyfter upp bilen, kollar så kroken sitter rätt och kollar på typskylten samt monteringsbeskrivningen (som du måste ha med dig). Se´n är det klart.

Ibland kan dom ha monteringsbeskrivningen färdigt i datorn (och ibland vill dom inte ens se den), men det är dumt att chansa och riskera att få underkänt på att man inte hade den med sig.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

312 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Brådhis skrev:
En vanlig förenklad regbes för krok innebär bara att dom lyfter upp bilen, kollar så kroken sitter rätt och kollar på typskylten samt monteringsbeskrivningen (som du måste ha med dig). Se´n är det klart.

Ibland kan dom ha monteringsbeskrivningen färdigt i datorn (och ibland vill dom inte ens se den), men det är dumt att chansa och riskera att få underkänt på att man inte hade den med sig.

//Brådhis

Så enkelt trodde jag också att det skulle vara tongue Tydligen har jag lyckats köpa den enda 940in utan någon maximal släpvagnsvikt inskrivet i regbeviset så då var man tvungen att göra en lite större besiktning.
Senast redigerat av ExtremeBoost (25 juli 2013)

Sök