2439
Sök

Installera BTR 940 FTT

glimmet
212 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Jag behöver en smula hjälp med hur och var jag ska koppla in min inköpte BTR på min Volo 940 FTT då alla säger olika och det finns tämligen 1000 olika trådar om detta och alla är och tycker olika. Finns det någon där ute som skulle kunna vara så vänlig och hjälpa till och berätta på ett exakt sätt hur jag ska installera in denna inköpte BTR så det blir korrekt.
Tacksam för svar och hjälp. Och alla idiotiska besserwisser svar ignoreras.

Mvh // glimmet

357 Inlägg
26 juli 2013
Vad är det för någon BTR?

Forummoderator
26 339 Inlägg
26 juli 2013
Har du inte mig veterligen en BTR original?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

glimmet
212 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Har org såklart men ska ha en ställbar så jag kan ställa in trycket själv. Det är en http://www.overboostracing.se/index.php … er=product

Mvh // glimmet

8 250 Inlägg
26 juli 2013
Med en sådan så har du bara ett alternativ vad gäller montering. Du lär kapa av returslangen efter original btr och montera den där. Du kommer inte kunna justera ner trycket under original, uppåt däremot kan du justera. Det är dock inte den bästa lösningen, men det fungerar i regel men det finns risk för svajigt bränsletryck med en sådan montering.

357 Inlägg
26 juli 2013
Annars finns det adapterplatta som du ersätter original btr med och drar slang från den till din nya ställbara btr.
Men det enklaste är att ha kvar original btr då man sällan har lägre tryck än original.

Sök