3546
Sök

Trafikolycka i Stockholm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
#1
Med största sannolikhet så har AB skrivit upp denna olycka så mycket bara för att det råkar vara en Ferarri inblandad. Men det måsta ha gått fort tycker jag det ser ut som. Kanske har det varit en blöt vägbana och då kan alla räkna ut vad som händer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17207453.ab

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
29 juli 2013
#2
Lustigt att det ser så helt ut i cupen och ändå dog föraren det är klart att man kan dö av bara kraften vid ett så plötsligt stopp men det är ju också möjligt att det var dödsfallet som var orsaken alla kan ju få hjärnblödning eller hjärtstopp.


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
#3
mrglass skrev:
Lustigt att det ser så helt ut i cupen och ändå dog föraren det är klart att man kan dö av bara kraften vid ett så plötsligt stopp men det är ju också möjligt att det var dödsfallet som var orsaken alla kan ju få hjärnblödning eller hjärtstopp.
Det kan ju vara så enkelt att föraren inte hade bilbälte på sig. Men håller med dig att det ser helt ut i cupen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
29 juli 2013
#4
Det va nog så att bältet inte användes då det är upprullat på bilderna.  När man krockar och bältessträckarna löser ut så låser bältet sig och då hänger det slappt och rullar inte upp sig om man har haft bältet på sig.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

72 Inlägg
29 juli 2013
#5
Vettemannen skrev:
Med största sannolikhet så har AB skrivit upp denna olycka så mycket bara för att det råkar vara en Ferarri inblandad. Men det måsta ha gått fort tycker jag det ser ut som. Kanske har det varit en blöt vägbana och då kan alla räkna ut vad som händer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17207453.ab

/Benny
Mycket tragiskt det som hänt. Lider med de anhöriga.


Och såklart har AB tagit upp det för det är en Ferrari. Och tagit flera bilder på bilen efter kraschen med.

Hur ofta händer det när en V70 är med om en singel olycka?

"Den kraschade bilen är tillverkad av Volvo och den har 240 hästkrafter och kan gå från 0-100 kilometer i timmen på ca åtta sekunder."

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
#6
Torpen skrev:
Vettemannen skrev:
Med största sannolikhet så har AB skrivit upp denna olycka så mycket bara för att det råkar vara en Ferarri inblandad. Men det måsta ha gått fort tycker jag det ser ut som. Kanske har det varit en blöt vägbana och då kan alla räkna ut vad som händer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17207453.ab

/Benny
Mycket tragiskt det som hänt. Lider med de anhöriga.


Och såklart har AB tagit upp det för det är en Ferrari. Och tagit flera bilder på bilen efter kraschen med.

Hur ofta händer det när en V70 är med om en singel olycka?

"Den kraschade bilen är tillverkad av Volvo och den har 240 hästkrafter och kan gå från 0-100 kilometer i timmen på ca åtta sekunder."
Hahaha!! Näe, det hade inte skrivits så mycket om det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

BE*CE
419 Inlägg
29 juli 2013
#7
Kan iaf tillägga att fort måste de ha gått då han knäckte två olika betong avsträngare på varsin sida av vägen

Volvo R racing

denkz
323 Inlägg
29 juli 2013
#8
Det är ju en temporär S-kurva där då de bygger ny väg. Lätt att det kan gå fel där. Varit många olyckor längs den vägen under arbetet. Oftast i dessa temporära S-kurvor som går från den gamla till den nya vägen. Långtradare som har vält bland annat. Såg till och med en bil och en polisbil som hade kört ihop i en S-kurva. Åker den sträckan varje dag till och från jobbet.


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
#9
VLN skrev:
Det är ju en temporär S-kurva där då de bygger ny väg. Lätt att det kan gå fel där. Varit många olyckor längs den vägen under arbetet. Oftast i dessa temporära S-kurvor som går från den gamla till den nya vägen. Långtradare som har vält bland annat. Såg till och med en bil och en polisbil som hade kört ihop i en S-kurva. Åker den sträckan varje dag till och från jobbet.
Jovisst så kan allt hända men tycker ändå det ser ut som det gått riktigt fort på en plats där det inte borde gå fort eftersom det verkar vara vägarbete där tydligen. Då har föraren inte tagit den hänsyn han borde gjort.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

denkz
323 Inlägg
29 juli 2013
#10
Vettemannen skrev:
VLN skrev:
Det är ju en temporär S-kurva där då de bygger ny väg. Lätt att det kan gå fel där. Varit många olyckor längs den vägen under arbetet. Oftast i dessa temporära S-kurvor som går från den gamla till den nya vägen. Långtradare som har vält bland annat. Såg till och med en bil och en polisbil som hade kört ihop i en S-kurva. Åker den sträckan varje dag till och från jobbet.
Jovisst så kan allt hända men tycker ändå det ser ut som det gått riktigt fort på en plats där det inte borde gå fort eftersom det verkar vara vägarbete där tydligen. Då har föraren inte tagit den hänsyn han borde gjort.

/Benny
Jo, säger inte att han inte kört för fort smile. Det är 50 i dessa kurvor och håller man 50 så smäller man inte. Han har förmodligen plockat vänstersidan på vägen in i kurvan sen åkt tillräckligt fort för att ta sig igenom kurvan längs räcket. Ska kika på det på vägen hem idag tänkte jag. Ser ju svarta lackskrap på betongen isf.


102 Inlägg
29 juli 2013
#11
Usch så hemskt. Antagligen har föraren inte haft bälte på sig då bilen ändå ser relativt hel ut och passageraren klarade sig oskadd.. Lider med anhöriga sad


24 Inlägg
29 juli 2013
#12
Han slungades ur bilen, dörren gick av och bilbätet användes inte.

En vän till mig

Använd bilbälte!

408 Inlägg
29 juli 2013
#13
En liknande olycka idag kl 07 vid täby där en riktigt fin eller var fin merca som hade frontalkrockat i vägräcke, skrot hela bilen men killen satt upp och mådde ok tongue

med andra ord, använd bilbälte som M5 skrev! räddar fan liv.
Senast redigerat av pompe90 (29 juli 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

denkz
323 Inlägg
29 juli 2013
#14
M5 skrev:
Han slungades ur bilen, dörren gick av och bilbätet användes inte.

En vän till mig

Använd bilbälte!
Beklagar sorgen.



Sök