3327
Sök

Fjäderbyte ford granada

16 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
jag ska sätta dit sänkfjädrar på min granada -78 men vet inte hur man lättast får lös fjädrarna jag kommer inte åt så bra med fjäderspännarna ... och i reprationshandboken står de att jag MÅSTE ta lös drivaxeln från hjulet .. nåja nu till frågan finns de något annat lättare sätt eller är de här det ända sättet?

7 392 Inlägg
7 februari 2011
krille-90 skrev:
jag ska sätta dit sänkfjädrar på min granada -78 men vet inte hur man lättast får lös fjädrarna jag kommer inte åt så bra med fjäderspännarna ... och i reprationshandboken står de att jag MÅSTE ta lös drivaxeln från hjulet .. nåja nu till frågan finns de något annat lättare sätt eller är de här det ända sättet?

om du ska sänka den, så ta lös dämparen  sen tar du bara å bänder ut den med ett bändjärn wink

fram så lossar du spindelleden så nedre bärarmen åker ner wink klart wink

16 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
hehe va de så smidigt tongue haha lät så jävla besvärligt när man läste i reprationshandboken tongue

7 392 Inlägg
7 februari 2011
krille-90 skrev:
hehe va de så smidigt tongue haha lät så jävla besvärligt när man läste i reprationshandboken tongue

japp,, för den nya fjädern är ju kortare så den är inga problem att få in igen wink,,

fram så bör du ha en domkraft under bärarmen så du inte får en överaskning när spindelleden släpper,,
obs du bör lossa casterstaget wink

16 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
hehe kan vara smart att göra de tongue

411 Inlägg
4 juli 2012
vart köpte du dom fjädrarna, vad mycket kosta dom?

7 392 Inlägg
5 juli 2012
Nystedt88 skrev:
vart köpte du dom fjädrarna, vad mycket kosta dom?

jag har kapade 2,8 fjädrar på min fram,, å sen ska jag ha kombi bak,, de är hårdare,, en kompis har förstärkta kombi på sin coupe,, men det är för hårt säger han

16 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
jag köpte mina fjädrar på dalhems kommer inte ihåg vad dom gick på men tror de va 2500

411 Inlägg
3 augusti 2013
krille-90 skrev:
jag köpte mina fjädrar på dalhems kommer inte ihåg vad dom gick på men tror de va 2500

Var det så enkelt att ta lös fjädrarna bak? eller var du tvungen att lossa kränghämmarstaget med?

Sök