Jag böt till en enkel din stereo och nya 6x9or, För att jag skulle få minnet att fungera på stereon så böt jag plats på +30 och +15 kaben, i detta fall var kablarna röd(+30) och brun med röd rand(+15)
Jag vart och tänka på det här nu, det fanns ingen kabel kopplad för mig heller i det runda svarta kontakten(tänkte inte ens på det då) iallafall så kastade jag ut de gamla högtalarna bak och såga upp för 6x9or för dem passade inte riktigt. Slog på stereon och det lät fan apa, aldrig hört något så dåligt ljud i mitt liv. Det skrålade som fan, och dem bottna på några sekunder.
Jag lyckades spräcka 1 högtalare innan min morbror berättade för mig att bilen kan ha ett slutsteg sitta någonstans, istället för att leta på slutsteget så klippte jag av kablarn å drog nya direkt från iso kontakten bak till högtalarna. Köpte nya 6x9 or kopplade in, och ljudet fungerade. Men original fram högtalarna sitter kvar med original kablarna från iso kontakten och dem låter precis likadant som dem gjorde med original stereon...
Vad tror ni kan vara felet som uppstod? Var det för klena kablar helt enkelt, eller har det att göra med något slutsteg? Framhögtalarna kanske går direkt från iso kontakten medans bakhögtalarna går genom ett slutsteg?
Edit: Jag var ut och slet bakom stereon och hittade ingen rund kabel, nu har jag en 98 och då kanske det inte fanns slutsteg? Eller är slutsteget kopplat på den rosa iso kontakten tillsammans med ratten?
Senast redigerat av mrtmontana (1 augusti 2013)