Efter många turer med Ge-motorsport så sitter fjädrar o dämpare på plats! Men!!
Jag har problem med att fjädrarna fram flytta på sig hela tiden dvs det smäller till när de hoppar tillbaka till sitt normal läge! Jag har kompleterat med volvos lilla "plastslang" som sitter längst ner på fjädern mot talriken! Men det hjälpte inte mycket! Är det någon som har erfarenhet eller bra tips är jag tacksam!!
Ska riva båda framfjädrarna på fredag så nya lager ska inhandlas o bytas! Det ska även finnas ett gummi mellanlägg/damask till fjäderskålen,det blir nog till att kompletera med även med det!! Sen är väl det bara ut o prova igen:D
Jag bytte fjäderbenslagringarna+kompleterade med ett gummimellanlägg/damask på fjädertalriken o vips vilken skilnad!!!!!!!!!!!!!
Jag köpte nya 19"-R fälgar för ca tre veckor sedan,och visst tyckte jag att det var lite stötigt 35 profil+3kg lufttryck(antagligen förstärkte klonket från framvagnen intrycket) men nu tänker man inte på att det sitter 19" runt om det blev dessutom lägre vägljud! Därimot hade jag vibrationer i hela bilen vid hastigheter över 90km/h! Jag har funderat vad det kan vara för fel men det är ju orimligt att det skulle vara fel på samtliga fälgar/däck DE ÄR JU NYA!!!!(Köppta på Infisite) Sakt o gjort så satte jag de nya fälgarna/däcken i balansering maskinen och!!!! Alla var åt H.....E fel balanserade, mellan 30-40gram i felmarginal /fälg! Så summa sumarum så nybalanserade sulor o lite nytt gummi till fjädringen gjorde susen!