3626
Sök

Startade sen tvär dog för sedan att inte starta Omega 2.2

Of World
3 371 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Hej, farsan lånade min Omega idag av någon underlig anledning som självklart börjar krångla bara för de...

till felet, bilen gick normalt och fint några minuter innan han fick den för att sedan stanna och handla när han väl skulle åka iväg så startade han bilen och skulle sätta på sig bältet då tvär dog bilen

sedan vägrade den starta på minst 5-8 försök han gick ut och kolla alla remmar och de (han kan bilar lite) men de såg normalt ut sen gick han in pumpade på gasen några gånger och bilfan startar..

nu senare testade jag och den startade men en skiftnyckel liknande lampa lyser..

bör tilläggas att dog samtidigt som en xenonlampa dog.. (kanske nåt elrelaterat fel?)

bilen går normalt i motor och ingen motorlampa som lyser bara en skiftnyckel

http://2.bp.blogspot.com/-ioFnwQqeAQY/T … _klein.JPG

extremt dålig bild men en hint om hur de ser ut

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 371 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
ingen som vet?

förresten om det är till hjälp, centrallåset började krångla just innan detta, gick inte att låsa upp från dosan men stoppar man i nyckeln i dörren så fungerar de på alla dörrar.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

123 Inlägg
6 augusti 2013
Efter en liten stund sökning på google så fick jag fram att det kan vara problem med motorelektroniken, transmissions elektronik eller startspärren. Det är vad skiftnyckels symbolen betyder, enligt googles svar.

Någon som är mer kunnig på dessa bilar får gärna säga om man har rätt eller inte.

Men jag skulle rekommendera nolla felkoder och se vilka som kommer tillbaka.

Of World
3 371 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
uppdaterar med att bilen startar som den skall idag, även den xenonlampa som slocknade igår är igång idag fullt fungerande?

kan det handla om något elfel/jordfel? skiftnyckel lampan som lyste har även den slocknat..

någon sa att de kunde vara någon vevaxelgivare kan de stämma?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Sök