4149
Sök

Corsa -94 start problem...

E.T phone home...
212 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
Så trist väder ut nu så tänkte kanske man kunde höra lite här innan man går ut..
Vrider på nyckeln och det går runt.. men tänder ej..

Vad hade jag tänkt göra åt detta då..
Ta ut stiften o kolla så de finns gnista.. hmm.. undrar om det är så gammal bil så de finns brytar spetsar..
kommer det ingen gnista så får man väll testa att byta så mkt man kan... tänd kablar.. fördelarlock.. rortor.. (brytarspesar)??.. stift kanske.. ?? nåt mer?.. tändspole??

kommer det gnista.. så får jag kanske kolla så det kommer fram bränsle..
kanske kan kolla säkringarna.. finns ju nån baddare som kanske har nåt med tändning att göra?

känns det som en bra felsökning.. tänker så jag inte glömt nåt viktigt att kolla..

Vaknade inatt av ett långvarigt tjut som kom utifrån.. lät ungefär som en liten borrmaskin lr nåt.. slutade när jag gick ut, men det va nåt utanför.. tänker om det är nåt som låter så när det går sönder?.. pys tjuter kanske?

lägligt eftersom bilen inte startar nu..

E.T phone home...
212 Inlägg
13 augusti 2013
Trådstartare
värst va de här forumet blivit inaktivt.. inte ett ända svar.. för några år sedan va de full rulle här... trist..

hade en fundering till. har fått fart i skiten btw.. sprayade el spray på alla tänd prylar..

men funderade på att när ja skulle kolla gnistan så sa ja åt frugan o vrida på nyckeln när jag höll i stiftet..
bilen hoppade igång direkt på 3 cylindrar.. när det inte gick alls innan jag jag tog ur stiftet...

Sök