2443
Sök

Felkodsläsare fungerar den här vag

23 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Hej
Behöver släcka min airbag lampa
kan den här fungera från biltema??
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … AG-151361/

1 365 Inlägg
10 april 2012
Knappast, de läsare som släcker just felkod för airbag brukar vara snuskigt dyra. Vi pratar 1000 lappar

Som jämföresle kostar en sådan till min bil GM TECH 2 cirka 7000 kr

309 Inlägg
10 april 2012
det hänger också på vilken årsmodell och vilken bil det handlar om, så om du skriver det så får du nog bättre svar

Läser och släcker felkoder. pm för info

43 Inlägg
10 april 2012
Ta med en påse bulla och åk till en auktionerad verkstad. billigast så
Jag skulle inte ta betalt för en sådan sak, men lite fika bröd är alltid gott. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
11 april 2012
finns på ställen på nätet där man får den i brevlådan för runt 1000kr då kan man läsa och nolla felkoder
stänga av och på imon
lägga in egna nycklar
ändra mätarställlning
m.m

Kör fort så hinner inget hända...

23 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Det är en golf 4 -2000. Har varit runt lite på verkstäder här och dom ska ha minst 500kr för att koppla in sig. (Har dok inte provat med fika..)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
11 april 2012
Eftersom den kan ta bort felkoder kan den släcka lampan.
Men det beror naturligtvis på felet om den tänds igen.

Då det är en Golf IV vi pratar om så är det till 99,9999% kontakten under nån av framstolarna som ger felkoden. Det blir dålig kontakt i dom, kan räcka med att ta isär dom och skjuta ihop dom igen. Men koden måste ju ändå nollas...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

213 Inlägg
11 april 2012
Om du orkar åka till Trollhättan så löser jag det gratis åt dig.
Äter inte fikabröd.

Varför lyser airbag lampam föresten ?

1 365 Inlägg
11 april 2012
Mitt tips är denna om du inte vill åka till de hjälpsamma verkstadskillarna, det finns ju en anledning att biltema säljer 2 olika och det är knappast för att den som länkats klarar av att släcka airbag lampan.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … pa-151398/

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
11 april 2012
Richtenb skrev:
Mitt tips är denna om du inte vill åka till de hjälpsamma verkstadskillarna, det finns ju en anledning att biltema säljer 2 olika och det är knappast för att den som länkats klarar av att släcka airbag lampan.

Det där är en riktig snikvariant!
Den TS länkar är klart bättre...

1 365 Inlägg
11 april 2012
Japp det håller jag med dig om, bägge är snikvarianter. Men behöver man bara släcka airbag och inte vill åka till verkstad eller köpa riktig utrustning så är det bättre att köpa en som fungerar till det man behöver än att köpa en som det inte går att släcka airbaglampan med.....

Ulf_W skrev:
Richtenb skrev:

Det där är en riktig snikvariant!
Den TS länkar är klart bättre...

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
11 april 2012
Richtenb skrev:
Japp det håller jag med dig om, bägge är snikvarianter. Men behöver man bara släcka airbag och inte vill åka till verkstad eller köpa riktig utrustning så är det bättre att köpa en som fungerar till det man behöver än att köpa en som det inte går att släcka airbaglampan med.....

Som jag skrev ovan så funkar den naturligtvis att släcka lampan med, eftersom det går att nolla felkoder med den. Att lampan lyser beror på att det finns en felkod OK?

Den du länkar kan inget annat, den som länkas i första posten funkar även till andra felkoder OCH är 100:- billigare.

Nä dags att bojkotta det här forumet igen, man blir bara trött här...
Ingen bryr sig ändå om det man skriver och alla tror dom vet bättre.

309 Inlägg
11 april 2012
beroende på vilken bil och läsare man använder så kommer man åt olika mycket. ibland kommer man bara åt generiska koder och då är det inte säkert att tex airbagen går att komma åt

Läser och släcker felkoder. pm för info

1 365 Inlägg
12 april 2012
fast det Jonas_Ahman säger är detsamma jag försöker att säga. Jag har 2 olika felkodläsare hemma exempelvis varav den ena ej kan släcka airbaglampan. Det finns även flera trådar om att biltemas felkodläsare inte kan släcka airbaglampor. Jag tror inte att jag vet bättre än dig men har en åsikt som till 95% antagligen stämmer in på just denna felkodläsare eftersom få billiga kan "läsa" felkoden för airbag. Men om du har just denna läsare och har lyckats släcka en airbaglampa så är det ju slut på diskussionen.

Ulf_W skrev:
Richtenb skrev:

Som jag skrev ovan så funkar den naturligtvis att släcka lampan med, eftersom det går att nolla felkoder med den. Att lampan lyser beror på att det finns en felkod OK?

Den du länkar kan inget annat, den som länkas i första posten funkar även till andra felkoder OCH är 100:- billigare.

Nä dags att bojkotta det här forumet igen, man blir bara trött här...
Ingen bryr sig ändå om det man skriver och alla tror dom vet bättre.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
12 april 2012
Richtenb skrev:
fast det Jonas_Ahman säger är detsamma jag försöker att säga. Jag har 2 olika felkodläsare hemma exempelvis varav den ena ej kan släcka airbaglampan. Det finns även flera trådar om att biltemas felkodläsare inte kan släcka airbaglampor. Jag tror inte att jag vet bättre än dig men har en åsikt som till 95% antagligen stämmer in på just denna felkodläsare eftersom få billiga kan "läsa" felkoden för airbag. Men om du har just denna läsare och har lyckats släcka en airbaglampa så är det ju slut på diskussionen.

Det står att den är för VAG, då utgår jag från att den fungerar fullt ut med en VAG-bil!
Att sen en random OBD2-läsare inte funkar till det är lika självklart det, då en sån ofta endast läser motorkoder kan den alltså INTE läsa varesig airbag, abs eller annan utrustning.

Min del av diskussionen är iaf slut här.

23 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Tack så mycket alla. Jag viste vad felet va och det va att jag hade dragit ut kontakten under förarstolen för ett par år sedan när jag försökte få stolsvärmen att funka.. Problemet är löst Orust motor släckte och fixade om besiktningen 300 kr totalt tog 5 min riktigt bra gubbar där!!! Bara för skoj skull mailade jag biltema Kundservice och fick svaret att den felkodsläsaren kan läsa av airbag systemet och släcka felkoder!!

23 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Tack så mycket alla. Jag viste vad felet va och det va att jag hade dragit ut kontakten under förarstolen för ett par år sedan när jag försökte få stolsvärmen att funka.. Problemet är löst Orust motor släckte och fixade om besiktningen 300 kr totalt tog 5 min riktigt bra gubbar där!!! Bara för skoj skull mailade jag biltema Kundservice och fick svaret att den felkodsläsaren kan läsa av airbag systemet och släcka felkoder!!

69 Inlägg
15 augusti 2013
Köpte en läsare på biltema nu för 399 och hitta o släckte fel INKL airbag lampan smile personalen där inne var 110% säkra att det inte skulle gå smile Great success!!

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE

Sök