Tjenare! Jag ska visa lite bilder på när jag fixade med min
Galant nu under vintern och innan jag la upp bilen som "mina bilar"
Finns en del jag gjorde men som inte kom upp på bild t.ex:
- Lagat små rostfläckar och målat över med vanlig grundfärg så länge, för jag tänkte fixa det till senare som
aldrig blev av riktigt..
- Har även gjort en del med tändsystemet för att klura ut vad felet skulle kunna vara.
* Monterat nya tändstift (BOSCH)
* Tändspole bytt till cylinder 3
Här kommer bilderna:
__________ _______________ __________ ______
Nu börjar det!
"värmeskyddet" över grenrören demonterad och ska slipas ner och målas om.
Det fick bli rött som Emblemet (Mitsubishi)
Där var den på plats
Nu ska jag ha av Sugen och på med mitt nya Filter
Nya Filtret! rätt så pampigt
Nu hade jag tänkt att fixa till motorkåpan (den stora gråa i mitten)
Tänkte fräscha till med lite vitt på de hela
Kände att jag inte var riktigt nöjd med motorkåpan.. man kan ju inte se va de står på den!.. Så ja började tyda lite på texten
(använde röd bromsoksfärg som ja även använde till grenrörskåpan)
Varierade lite med svart bromsoksfärg, tror ni de kan bli något
fint ut av de? =P ..Går varje fall att läsa det nu..
Jahap då var det dags för att göra något åt de här fälgarna.. går ju inte att låta bli att lägga märken till det..
Började grundmåla alla fyra fälgarna (grå grundfärg)
Låter man det torka i det fina vädret så är det väl dags för att lägga på lite fälg färg (Glansig lite glitter silver fälgfärg)
Där har vi resultatet.. men vänta brukar inte Emblemet vara rött? (Runda grejen mitt i fälgen)
Bromsok fram och skiva. Kan man göra något åt det? varför inte? nu när man hade bromsoks färg
av med skivan och sen slipa.
Visst blir de fint med Svart och Rött tillsammans?.. i alla fall så har ni resultatet, både vänster och höger sida
Kastade på ett nytt Hjullager under tiden de vänstra hjulet var av. Dock var de lite jobbigt slipa och värma för att det gamla skulle släppa
Så ser det ut när Hjulet är på (fram) riktigt nöjd ^^ röda oket som man kan se + emblemet i mitten som jag har målat med en tun tun pensel.. det var pilligt.. (gjort lika på alla fyra hjul)
Ja då har vi bak då att börja på! Inte heller så vackra just nu.
Samma runda här.. Ser lite gladigt ut men de är för att ja gjorde de på plats denna gången.
Trots det kladdiga så blev de inte så dumt när hjulet och den blanka fälgen kom på plats även där bak!
Lite detaljer.. 4st Döskallehattar till ventilerna.
Där har vi den.. "The Head of Death"
- Döskalleknoppen
Nya pedaler blev de också..
Jaså va e de ja har fått?.. En spoiler!.. lite sliten i färgen.. men de ska ja nog få ordning på.
Förbättrade med samma nyans (rött) börjar bli ett tema känner jag haha
Sekunderna innan jag monterar på Vingen
Man får verkligen hoppas att man har mätt rätt nu!!! ;P
.. Man blir lika glad varje gång.. Där har vi den.. Det var verkligen på millimetern faktiskt! Rikigt nöjd!
Mitt nya ljud! Andersson 12" bas 300W med ett passande slutsteg och Radio av samma märke, allt i ett
ni ser bilder när den är monterad i bilen på "Min Bil" Mitsubishi Galant -01 "Death"
______________ ________________ ______________
Så ja de var allt jag hade!
har inte hunnit så mycket med bilen eftersom den går inte riktigt ok i motorn..
Men jag har hunnit en del och tyckte det var värt att det skulle komma upp.. för det är ju verkligen en fin bil!
Tack för mig!
P.S. Kolla gärna på min bil på "Mina bilar" Mitsubishi Galant -01 "Death" där ser ni den complited!
P.S.S. Cheka även mitt andra projekt på min Ford Mustang II giha! Den ligger lite i ide just nu men så fort det blir lite varmare så är jag igång med den också!
Galant nu under vintern och innan jag la upp bilen som "mina bilar"
Finns en del jag gjorde men som inte kom upp på bild t.ex:
- Lagat små rostfläckar och målat över med vanlig grundfärg så länge, för jag tänkte fixa det till senare som
aldrig blev av riktigt..
- Har även gjort en del med tändsystemet för att klura ut vad felet skulle kunna vara.
* Monterat nya tändstift (BOSCH)
* Tändspole bytt till cylinder 3
Här kommer bilderna:
__________ _______________ __________ ______
Nu börjar det!
"värmeskyddet" över grenrören demonterad och ska slipas ner och målas om.
Det fick bli rött som Emblemet (Mitsubishi)
Där var den på plats
Nu ska jag ha av Sugen och på med mitt nya Filter
Nya Filtret! rätt så pampigt
Nu hade jag tänkt att fixa till motorkåpan (den stora gråa i mitten)
Tänkte fräscha till med lite vitt på de hela
Kände att jag inte var riktigt nöjd med motorkåpan.. man kan ju inte se va de står på den!.. Så ja började tyda lite på texten
(använde röd bromsoksfärg som ja även använde till grenrörskåpan)
Varierade lite med svart bromsoksfärg, tror ni de kan bli något
fint ut av de? =P ..Går varje fall att läsa det nu..
Jahap då var det dags för att göra något åt de här fälgarna.. går ju inte att låta bli att lägga märken till det..
Började grundmåla alla fyra fälgarna (grå grundfärg)
Låter man det torka i det fina vädret så är det väl dags för att lägga på lite fälg färg (Glansig lite glitter silver fälgfärg)
Där har vi resultatet.. men vänta brukar inte Emblemet vara rött? (Runda grejen mitt i fälgen)
Bromsok fram och skiva. Kan man göra något åt det? varför inte? nu när man hade bromsoks färg
av med skivan och sen slipa.
Visst blir de fint med Svart och Rött tillsammans?.. i alla fall så har ni resultatet, både vänster och höger sida
Kastade på ett nytt Hjullager under tiden de vänstra hjulet var av. Dock var de lite jobbigt slipa och värma för att det gamla skulle släppa
Så ser det ut när Hjulet är på (fram) riktigt nöjd ^^ röda oket som man kan se + emblemet i mitten som jag har målat med en tun tun pensel.. det var pilligt.. (gjort lika på alla fyra hjul)
Ja då har vi bak då att börja på! Inte heller så vackra just nu.
Samma runda här.. Ser lite gladigt ut men de är för att ja gjorde de på plats denna gången.
Trots det kladdiga så blev de inte så dumt när hjulet och den blanka fälgen kom på plats även där bak!
Lite detaljer.. 4st Döskallehattar till ventilerna.
Där har vi den.. "The Head of Death"
- Döskalleknoppen
Nya pedaler blev de också..
Jaså va e de ja har fått?.. En spoiler!.. lite sliten i färgen.. men de ska ja nog få ordning på.
Förbättrade med samma nyans (rött) börjar bli ett tema känner jag haha
Sekunderna innan jag monterar på Vingen
Man får verkligen hoppas att man har mätt rätt nu!!! ;P
.. Man blir lika glad varje gång.. Där har vi den.. Det var verkligen på millimetern faktiskt! Rikigt nöjd!
Mitt nya ljud! Andersson 12" bas 300W med ett passande slutsteg och Radio av samma märke, allt i ett
ni ser bilder när den är monterad i bilen på "Min Bil" Mitsubishi Galant -01 "Death"
______________ ________________ ______________
Så ja de var allt jag hade!
har inte hunnit så mycket med bilen eftersom den går inte riktigt ok i motorn..
Men jag har hunnit en del och tyckte det var värt att det skulle komma upp.. för det är ju verkligen en fin bil!
Tack för mig!
P.S. Kolla gärna på min bil på "Mina bilar" Mitsubishi Galant -01 "Death" där ser ni den complited!
P.S.S. Cheka även mitt andra projekt på min Ford Mustang II giha! Den ligger lite i ide just nu men så fort det blir lite varmare så är jag igång med den också!
Senast redigerat av PeRRe94 (23 mars 2013)
0
0
0
0