Oj här hade det hänt lite sedan sist, kul att bilen fungerar för dig igen!
Davidniilsson: Jag är inte 100% säker på EWS men om originalboxen tagits bort bör startspärren redan kopplats förbi på ett eller annat vis. Om startmotorn slår till men inte drar kanske den är dålig?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Oj här hade det hänt lite sedan sist, kul att bilen fungerar för dig igen!
Davidniilsson: Jag är inte 100% säker på EWS men om originalboxen tagits bort bör startspärren redan kopplats förbi på ett eller annat vis. Om startmotorn slår till men inte drar kanske den är dålig?
tänktte med att de skulle va så... men bytade startmotorn idag från en kompis och det funkade inte ändå, förstår inte hur för denna gick inte heller igång när jag bryggade den... måste va nåt på matarströmmen som bryter men verkar konstigt, ska iallafall sätta i original boxen i å se vad som händer dessa jävla bilar....
Om det inte ens funkar när du byglar vid startmotorns solenoid så får du kontrollmäta hur spänningen beter sig där när du byglar, mät mellan startmotorhöljet och där batterikabeln sitter på solenoiden.
kommit på felet som e ett jag aldrig hört talas om innan, det sitter ett startmotor relä under rattstången som bryter matarströmmen till startmotorn när man brygg kopplar med mejsel till exempel, så får bara hitta ett sätt att koppla förbi reläet, (som antagligen sitter där endast för de inte ska gå att lura igång bilen)