Tjena gubbar, fick en gammal mds 8" bas av min morbror som jag gärna skulle vilja koppla in i min bil. Men grejen är att jag kan absolut ingenting om billjud! Ingångarna/utgångarna ser ut så här: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ … 61d78b6c2f
Vad är det för sladdar jag måste skaffa mig för att kunna koppla in det i min Pioneer deh1500ub? Sen även, måste jag skaffa mig en förstärkare för att ens kunna spela med denna bas eller kan jag driva den direkt med stereon? Tack på förhand! Mvh Christian
Den baslådan har ett eget slutsteg och du kan använda lågnivåkablar från din stereo till baslådan, men däremot ska det finnas en kontakt som stoppas in i "power/speaker input" för att ge strömförsörjning till lådans slutsteg. Den kontaktens kablar är antingen tillräckligt långa eller så får man förlänga dem och sätta en säkring som passar till den aktuella kabelarean.
Bästa sättet att hitta en sån "sladd" är nog att fråga polarna.. Följer med en med nästan alla nya slutsteg, och används sällan. Så de borde ligga och skräpa i var å varannans garage. (Själv har jag en 10-15st som ligger..)