3201
Sök

HolmQvist EVO VII--Time Attack

Från orginal till bil för bankörning

37 276 Visningar
Projektet avslutat 2 januari 2014
321 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Ja precis. Kul när man kan göra grejer själv :-) bromslylningen i sig är ju väldigt enkel att bygga och gör faktiskt stor skillnad. Jag har haft mkt bekymer med att bromsarna går varma. Men med precis samma grejer och bromskylningen monterad så har det faktiskt funkat ! :-) får kolla in din bil på elmia sen. Det ser riktigt bra ut ! Jag har också sett att många satt burarna olika. Blir nog bra hur man än gör :-)
Senast redigerat av HolmQvist (7 mars 2013)

407 Inlägg
7 mars 2013
ser bra ut...

321 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
tack så mkt big_smile

388 Inlägg
7 mars 2013
när blir banpremiären då smile?

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

321 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Får se. Har inget bestämt ännu. Har tänkt att besiktiga bilen i april iaf. Sen ska jag byta kamrem innan med. förmodligen så blir det någon kvällsträning i anderstorp som första big_smile

321 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
depå plats bokat för gatebil mantorp big_smile

321 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
varit iväg på första körningen. Det blev konbana i eksjö med speedfreakZ. Riktigt kuldag som slutade med 4:e snabbaste tid.

Är riktigt nöjd med tiden med tanke på att jag åkte på mina "sladda" däck. Jag har beställt en uppsättning federal 595 rsr som borde komma hem på tisdag. ska bli skoj att testa dom däcken eftersom priset är helrätt och dom har fått väldigt bra kritik.

Dom nya bromsarna funkade kanon bra hela dagen. Så nu verkar bilen äntligen funka helt för mig. Nästa körning blir gatebil mantorp om det inte blir någon kvällskörning innan på anderstorp.

Slänger upp en bild på det färdiga resultatet på bilen med.

https://www1.garaget.org/archive/25/24232/156814/156814-3118442.jpg

321 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
ytterligare ett gatebil avklarat. Bilen funkade kanon hela helgen och problemen med bromsarna är helt borta nu. Provkörde federal 595 rs-r på banan för första gången. Grymt imponerad av detta däcket. Nästa bankörning är inte planerad ännu. Jag tänkte försöka hinna med något mindre evenemang innan det är dags för rr festival på anderstorp i augusti.

Händer inte så mkt med bilen nu. Den ska få sig en riktig service innan nästa körning iaf. Sen har jag även ställt lite styggare hjulvinklar för bankörning. Även dom funkade perfekt och det va stor skillnad mot tidigare körningar.

Slänger upp en bild från veckan. Nypolerad efter gatebil med meguiars ultimate compound Samt nyvaxad med meguiars goldclass wax
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24232/24232-35647e097d5d67e4e3380d79bf4e6f46.jpg

Evo raggare
386 Inlägg
23 juni 2013
Bokat Evo club dagen på kinnekulle ring? big_smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

321 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
EvoTre skrev:

Nej när är den ?

Evo raggare
386 Inlägg
23 juni 2013
HolmQvist skrev:
EvoTre skrev:

Nej när är den ?

Nu till helgen (29 Juni) är det Time attack på ringen och 5/7 är det Evo club dagen. Det står det iaf på kinnekulles sida..

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

321 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
ok får kolla upp det 5/7 hade varit riktigt kul att åka iväg och köra lite big_smile

321 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Hej i helgen så va jag iväg på bilsport action meet och körde rs bana. Körde bara fredagen. Lyckades placera mig på 5:e plats vilket jag är ganska nöjd med. Va ca 1 sekund ifrån pall plats. Känns som man hade kunnat vara med och slåss om medaljerna om man fixat vändningen bättre. Vändradien på en evo är inte speciellt bra och banan var väldigt tight. Nya tag nu till rush racing festivalen på anderstorp den 23:e och sen avslutas säsongen med en dag på racebanan på knutstorp helgen efter.

719 Inlägg
4 augusti 2013
Bra kört! Har du ställt in ditt chassie själv? Vilka däck använde du på banan?

321 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Tackar :-) ja chassit har jag ställt in själv. Ända hjälpen jag haft va med hjulvinklarna. Annars så skruvar jag lite olika på coiloverserna så att det känns bra efter den banan jag kör på  :-). Körde federal 595 rs-r på banan nu. Dom funkar faktiskt riktigt bra för priset man betalar för dom.

719 Inlägg
4 augusti 2013
HolmQvist skrev:
Tackar :-) ja chassit har jag ställt in själv. Ända hjälpen jag haft va med hjulvinklarna. Annars så skruvar jag lite olika på coiloverserna så att det känns bra efter den banan jag kör på  :-). Körde federal 595 rs-r på banan nu. Dom funkar faktiskt riktigt bra för priset man betalar för dom.

Jag har bara teinfjädrar och bilstein dämpare på min bil nu, men funderar på coilovers liknande dom du har i vinter.
Antar att det är stor skillnad att köra bana med bra inställda dämpare m.m

Jag har oxå 595rs-r fast 18"
Väldigt prisvärda
Har inte hunnit testa på bana ännu.
Vad för däcktryck körde du?

321 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Ja det blir stor skillnad :-) jag siktar på att ligga på ca 2,0 bar runt om. Nu på action meet så hade jag inte med mig däcktrycks mätare. Så jag startade med 2,0 i kalltryck. varma vet jag inte riktigt vad det blev. Men det är ju bara 2 vändor så jag tror inte trycket hann gå upp jätte mycket på den biten.
Senast redigerat av HolmQvist (4 augusti 2013)

321 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
lägger upp en film från action meet big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=8UYKvaJpGaY
Senast redigerat av HolmQvist (18 augusti 2013)

321 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Då har man varit iväg på säsongens förmodligen sista bankörning. Rush Racing festival på anderstorp. Evenemanget bestod av 3 dagars kombinerad drifting och time attack. fredag och lördag va det kval och söndag va det final. Jag lyckades kvalificera mig till finalen med helgens näst bästa tid 1:52,222. På söndag morgon så såg jag att mina slicks va slut. Då fick jag slänga på mina federal däck. Det hela slutade med en 3:e plats i finalen och en tid på 1:52,283.Jag är väldigt nöjd med helgen och detta gav helt klart mer smak att köra TA serien nästa år big_smile
https://www1.garaget.org/archive/25/24232/156814/156814-3209393.jpg

Sök