3485
Sök

BMW 328i kombi -95 Stora Ljudpaketet.

10 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Tjenare, köpte mig en bil som står i rubriken. Det följde med det stora ljudpaketet och jag prövspelade lite smått och det funkade väl helt okej, men nu märker jag att alla högtalare spelar inte. Inga av dom små i dörrarna!
Sitter en eftermarknads JVC stereo i den.

Varför spelar inte dom andra? Kan det hända att inte alla 10 högtalare går att koppla in i en eftermarknadsstereo. (ingen dyr modell från JVC)
Vad skulle ni kunna rekomendera om man vill få lite mer att trycka med? 1000-2000kr

78 Inlägg
3 september 2013
Jo alla högt skall funka även med eftermarknads huvudenhet. Förvänta dig inget dunder ljud. Ny huvudenhet höjer iaf kvalitén till något som går att lyssna på iaf.

/krillian,  10högt e36

10 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
Får väl lov att mäta upp högtalarna bak och sen byta ut dom. Fick igång allt och det funkade ju, men det var inte direkt det bästa man hört!

78 Inlägg
4 september 2013
Satte i blaupunkt cd och ljudet blev lite bättre. Nån vecka efter en eclipse cd å då blev det faktiskt rätt ok speciellt när jag sedan kompletterade med en 8" sub i skuffen. .

10 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Härligt, tänkte satsa på något paket från BRL för att få lite mer kräm. Svårt att byta ut dom där framme så tänkte försöka byta där bak ovanför baksätena!

78 Inlägg
4 september 2013
jag bytte ut 5.25 i kickarna fram mot några andra jag hade och det blev faktiskt rätt bra, slog inte igenom lika lätt. Så mitt tips är bättre middar alt något billigare 3-vägs kit.

10 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Vad menar du? satte du in 5.25 fram i bilen? Om jag inte minns fel så finns det bara två riktigt små högtalare i min bil. Hade du stora ljudpaketet från början?

10 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Vad menar du? satte du in 5.25 fram i bilen? Om jag inte minns fel så finns det bara två riktigt små högtalare i min bil. Hade du stora ljudpaketet från början?

78 Inlägg
4 september 2013
om du har 10högt så sitter det 2st i dörrarna fram samt 1 nere vid fötterna. och 4st i taket bak.

10 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Märkte dom nu, ligger på en taskig budget. Skulle GAS silver 5.25 kunna vara något att sätta in där framme vid fötterna? Eller ska man satsa på att byta dom där bak istället?

78 Inlägg
5 september 2013
Har du snäv budget hade jag iaf gått in på ex www.bilstereoforum.se och sökt efter beg. Modell bättre 5.25"kit typ dls, alpina, Hertz osv.

Byt fram skit i bak högt. Lär inte märka någon skillnad med bättre högt bak.

10 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Får kika vidare, tack för hjälpen!

Sök