2601
Sök

Volvo 850 t5 grenrör!

145 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#1
tjena! dom flesta säger att man ska byta till ett ''kina grenrör för att få ut lite mer effekt..
tycker det ser exakt lika ut som org fast ''väggarna'' är nerslipade/ borta, skulle man kunna göra så
på ett org grenrör ist? skulle vara kul och veta om nån har provat det!smile


Reservdansk
6 271 Inlägg
9 december 2010
#2
Japan-grenrör.

Det är uppbyggt på annat vis än original grenrör, vilket du ser när du har båda varianterna framför dig.

Original:
http://www.wallden.nu/gren3_3.jpg
Japan:
http://i115.photobucket.com/albums/n296/Turbo-Fredde/DSC03450Medium.jpg
S60R/V70R:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/998343_hzzzh4.jpg

Skillnaderna är inte så jättestora på original och japan-grenröret, lite rundare former och bättre flöde helt enkelt.
Och det är portat, jämfört med original.
Senast redigerat av TurbOla (9 december 2010)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

145 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#3
TurbOla skrev:
Japan-grenrör.

Det är uppbyggt på annat vis än original grenrör, vilket du ser när du har båda varianterna framför dig.

Original:
http://www.wallden.nu/gren3_3.jpg
Japan:
http://i115.photobucket.com/albums/n296 … Medium.jpg
S60R/V70R:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … hzzzh4.jpg

Skillnaderna är inte så jättestora på original och japan-grenröret, lite rundare former och bättre flöde helt enkelt.
Och det är portat, jämfört med original.

okok tack för svar! smile men på den första bilden,mitt grenrör ser exakt likadant ut men dom där ''kanterna'' går ända upp till flänsen eller vad man nu ska säga? grenröret kommer från en v70r


145 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#4
T5driver skrev:
TurbOla skrev:
Japan-grenrör.

Det är uppbyggt på annat vis än original grenrör, vilket du ser när du har båda varianterna framför dig.

Original:
http://www.wallden.nu/gren3_3.jpg
Japan:
http://i115.photobucket.com/albums/n296 … Medium.jpg
S60R/V70R:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … hzzzh4.jpg

Skillnaderna är inte så jättestora på original och japan-grenröret, lite rundare former och bättre flöde helt enkelt.
Och det är portat, jämfört med original.

okok tack för svar! smile men på den första bilden,mitt grenrör ser exakt likadant ut men dom där ''kanterna'' går ända upp till flänsen eller vad man nu ska säga? grenröret kommer från en v70r

eller så kanske det kmr från en 855r är inte säker! satt på en italien import v70 !


8 250 Inlägg
10 december 2010
#5
T5driver skrev:
mitt grenrör ser exakt likadant ut men dom där ''kanterna'' går ända upp till flänsen eller vad man nu ska säga? grenröret kommer från en v70r

Då ser det ut som det övre på denna bild?
http://www.boostedbadger.nu/20051022/PA180633.JPG

Och då är det inget R-grenrör. Då är det ett vanligt gammalt turbogrenrör, och antagligen det rör som suttit på din bil sen bilen byggdes av volvo. Och visst går det att porta ur för att få det att funka bättre. Men japan (-688) är det bästa originalgrenröret. Sen brukar dem gamla gärna spricka. Så du kanske måste byta grenrör i vilket fall.

Hade det däremot sett ut såhär så hade det varit ett gammalt R-grenrör, alltså från 850 eller S/V70R:
http://www.wallden.nu/gren3_3.jpg


906 Inlägg
4 juli 2013
#6
öhh, orkar ej starta en ny tråd, ingen som sitter och klämmer på en mall till ett "ormbo" eller extraktorrör för t5 motorn? Har ingen möjlighet till att mäta ut själv så finns någon vänlig själ med en sådan så vore det bra, eller vart man kan få tag på en? smile

=)

109 Inlägg
8 september 2013
#7
Är också ute efter mall till extraktorgrenrör smile



Sök