3202
Sök

Koppling död Volvo 745 '90, vätskan kokat

48 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
#1
Tjäääna!

Vi var ett gäng vänner som skulle byta styrväxel på en 745 '90 idag.

Allt gick finemang tills rattstången skulle av från styrväxeln. Då stack vi ned ett järnrör och skulle knacka på det..

Enda problemet var att järnröret började leda ström startmotorn över till karossen.. Snabbaste vägen måste varit röret med vätska som går in i huvudcylindern till kopplingen. Det blev glödhett och sen fick man inte upp något tryck genom att pumpa på pedalen..

Har någon packning i huvudcylindern gått åt helvete? Går det byta? Måste man byta hela huvudcylindern?

OBS - kopplingen nu, inte bromsarna, även om de delar vätska. Ingen vätska har läckt ut..


Sammanfattning:

Glödhett rör in i huvudcylindern till kopplingen
Ingen vätska läckt ut
Ändå ingen kopplingsverkan


YELP / Ett gäng glada amatörer

48 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
#2
Case closed.

6 738 Inlägg
9 september 2013
#3
hur gick det för han? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

48 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#4
Bytte huvudkopplingscylinder.

Som jag trodde så hade packningen i den gått sönder pga värmen.

Hade varit skönt om någon annan bara kunde hållt med mig här i tråden hade vi åtminstone sparat tid på't..

6 738 Inlägg
10 september 2013
#5
va bra att de löste sej för dej smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

48 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#6
Haha även om det här inlägget fick en klassisk "min kompis skulle skruva"-stämning så var det faktiskt hans bil.

Men ja, skönt att det löste sig! Kostade en extra resa mellan två byar och en flaska bromsvätska smile


Sök