jag tänkte höra med er om ni har någon erfarenhet av olika 4wd växellådors hållbarhet? kravet är att det skall vara inline alltså kardan fram och bak. jag har kollat lite på BMW 525ix men har hört mycket skit om dem sen föll funderingarna på skyline men där är det väl någon slags aktiv styrning av drivningen...
nu funderar jag på BMW X5 eller X3 där ligger nog max vad en låda få kosta enligt mig också X3 finns som 6växlad vilket lockar lite men kom gärna med förslag
Maktrak eller Quafie eller liknande går fet bort då över 100loppor inte ryms i min budget då min pengasjö har dåligt tillflöde
Impreza STI har grymt hållbar drivlina. Kika på det..
huummm ja dock finns ett problem med dessa lådor då de har utgående främre drivaxlar direkt urlådan väl alltså blir man begränsad i hur mycket man kan flytta bak lådan/motor...
glömde säga det att audi och subaru går bort då de har inte egen kardan framåt.
Ford Scorpio kanske funkar, vet att diffarna är grövre än på Sierra i alla fall så det är ju inte otänkbart att växellådan är kraftigare också.
ok det verkar som det blir skyline ändå då jag klurat ut hur det går o styra 4wdn med en PWM dimmer vilket alltid är trevligt o kunna ställa in var man vill ha drivningen
Vad är det för skojsamt projekt på gång nu om man får fråga? PS. Såg vad du jobbade med, du råkar inte vara inblandad i ångturbinerna på något kärnkraftverk?
Vad är det för skojsamt projekt på gång nu om man får fråga? PS. Såg vad du jobbade med, du råkar inte vara inblandad i ångturbinerna på något kärnkraftverk?
Nja jag håller bara på med gastubiner tyvärr hehe... projektet är golfen som skall utvecklas ordentligt