3664
Sök

Volvo 740 GLE 88. startar inte akut hjälp!

24 Inlägg
16 september 2013
Trådstartare
Tjenare, ganska ny här så hoppas att jag postade i rätt tråd.
Det är så att jag fick en volvo 740 GLE årsmod. 88 utav en jag känner gratis då han inte fick den att gå bra. När den är kall så måste jag starta den med startgas och måste då hålla en exakt o jämn gas på den annars dör den. han jag fick bilen av har bytt dom flesta packningarna runt om så den tjuvar inte luft, har kollat flera gånger med startgas. kallstartsventilen ger bränsle. har även läst att man ska kolla så att tillsatsluftslid inte är stäng, har lyst med en ficklampa i och den är öppen, har vickat på alla relän fall det va något glapp men var inte de heller. märkte dock att de va ganska dåligt med motorolja i motorn, kan det bero på de? Bilen går bättre ju mer varm den blir. tacksam för svar! mvh Fredda

uppdate:nu startar den inte alls! har testat allt!! kollade idag och den får bensin från bränslepumpen men inte fram till givarna. är i desperat behov av hjälp!!
Senast redigerat av Freddafan (22 september 2013)

24 Inlägg
16 september 2013
Har haft samma problem med 2 bilar ena gången var det tändstiften som va tvugna att vara orginal, andra gången var det luftmassemätaren som började ge upp. smile

24 Inlägg
16 september 2013
Trådstartare
okej, jag kan testa andra tändstift, sitter dock ingen luftmassemätare på denna, de e ventildrivet då de e en b230e. tack för svar smile

24 Inlägg
16 september 2013
aha smile inga problem!

24 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
har testat allt nu! den får bränsle från bensinpumpen men inte till spridarna! någon som vet vad de är för fel?!

6 161 Inlägg
22 september 2013
Hej!
Blir det gnista? Om soppan kommer fram till bränslefiltret men inte till spridarna så måste något vara fel däremellan...wink

24 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
aah den tänder på alla stift hur fint som helst, mätte nyss lite och såg att den inte får någon ström till styrtrycksventilen, kan dock bara mäta upp när den går på startmotorn då den inte startar, men kan de va det som är felet tro?

24 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
kanske ska tilllägga att det är b230e motorn då det är mekaniskt insprut=)

21 761 Inlägg
22 september 2013
Det ska finnas spänning till styrtrycksventilen när man kör startmotorn så vitt jag förstår. Enligt ett elschema till 240 så borde matningen komma från stift 87b på pumprelät. smile

24 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
ah kanske skall testa att koppla ström direkt på den och se om det funkar, tack för svar! smile

Sök