2582
Sök

Justera tändning b230f/felsökning efter byte av kamaxel

30 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
hej! det är så att jag monterat

30 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
fan råkade trycka enter, men det är så att jag monterat en k-kam i min 740 och när jag starta den så hade den riktigt dålig gasrespons, så jag provade vrida fördelarn åt vänster och då vart det bättre men efter ett tag så small det (antar att den detonerade), och då undrar jag om jag måste lämna det åt nån med en sån där lamp-grej för tändningen eller om det går att göra själv. det kan ju även vara något annat fel, så om ni kommer på något annat så säg till bara, började bla fundera på om jag monterat kamremmen en kugg fel, men är ganska säker på att jag inte gjort, och dessutom borde den inte gått riktigt riktigt dåligt då, om den hade gått alls?

341 Inlägg
26 september 2013
gick den bra innan du bytte kam? isf har du säkert satt kamremmen någon kugg fel

30 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
ja den gick bra innan, men det är lh2.2 så man justerar tändningen genom att vrida på fördelaren, men jag trodde det var lh2.4 så jag märkte aldrig upp hur den satt, så jag tror det är det som är felet, men jag ska kolla om jag hett den fel imorrn, men skulle vara bra och få några förslag på vad jag kan göra till imorgon

Forummoderator
26 351 Inlägg
26 september 2013
Tror också på att kamremmen sitter någon kugg fel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

341 Inlägg
26 september 2013
i och med att den gick dåligt när du starta upp han å sen vred på tändningen så hade jag nog ställt tillbaka fördelarn där den satt innan och sen satt kamremmen som den ska sitta. Är ju inte särskilt mycket som kan gå fel vid ett kambyte förutom att man ställer remmen fel, så länge man inte pillar på massa annat som inte har med det å göra

30 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
tack för hjlälpen hörni, det var att kamremmen hade hamnat en kugg fel smile

Sök