3477
Sök

Volvo s60 t5 -01 ojämn tomgång

2 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Hallå! För ett par veckor sedan ballade bilen ur och bara dog på motorvägen och gick inte att starta, fick morgonen därpå igång bilen med startkablar och den ryckte rejält när man släppte på gasen och tomgången var ojämn så jag bytte senare Luftmassemätare och då gick den bra kanske 15-25 mil och sedan fick jag tillbaka problem, Jag bestämde mig för att testa byta alla tändstiften och det hjälpte ingenting! Jag rengjorde sedan gasspjället och det var rejält skitet och det gick ganska bra att köra tills dagen efter när jag var på väg upp till Sandefjord så började den rycka, så jag stängde av bilen senare och fick inga problem! På vägen hem var det samma sak. Jag lämnade in den på BDS och dem bytte Laddtrycksgivare, Var ute och körde lite och stod i kö och bilen bara dog och började rycka.. Så vad tror ni kan va problemet?

/// Dennis

* Voff voff *
10 575 Inlägg
27 september 2013
Har du läst ut felkoderna?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Jag har lämnat in och felsökt och dem har nollat allihopa! Första gången kunde jag inte få det utskrivet tyvärr men jag hade på Bränslet(Denso) någonting stod det och ett 15tal andra.

Dahlgren
450 Inlägg
28 september 2013
Typ samma hände med min v70.
Fast jag felsökte tändspolarna, bytte olja+filter, Bytte tändstifft luftfilter.
Felsökte slangar och tryckrör.
Fortfarande fel..
Bytte då oljefällan "oljeavskiljare" och gjorde rent slangarna.
Startade bilen med fullgas och sedan dess har den funkat..
Så titta din vevhusventilation smile
Prova starta med full gas när den går ojämnt

Sök