2740
Sök

Bwm 525i (e34), avgassystems byte

3 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Dags att byta avgassystem.....

Någon som vet om de finns nått vetigt "system" till en BMW 525i (E34) från 1995
Eller är det bara "simons" som finns att få tag i (har inte hittat något annat)?

Tänkte också på att de troligtvis är lika bra att dra nya rör från katalysatorn, då hade ja tänk 2,5" evn
3". eller?

Vid evn 3" kommer ja tappa någon effekt?

Tack för hjälpen

Wroooooommmm

2 652 Inlägg
12 september 2006
läs på autopower om de o sök på deras forum . finns massor om det där

dARKiE
5 031 Inlägg
12 september 2006
Jag bytade och satte dit större system på min från katten, och den blev otroligt mycket slöare.. så jag bytade tebaks till orginal och svetsa på ändrör på orginalet istället..

eftersom orginal dämparen är så otroligt stor så är det noggrannt uträknat motstånd som den ska ge ifrån sig.

/skog.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

3 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Darkie skrev:
Jag bytade och satte dit större system på min från katten, och den blev otroligt mycket slöare.. så jag bytade tebaks till orginal och svetsa på ändrör på orginalet istället..

eftersom orginal dämparen är så otroligt stor så är det noggrannt uträknat motstånd som den ska ge ifrån sig.

/skog.

Humm, kanske är värt att tänka över då, fick du nämnvärt bättre ljud (tycker att orginal ljudet är fjantigt)

Wroooooommmm

dARKiE
5 031 Inlägg
12 september 2006
FAntic skrev:
Darkie skrev:

/skog.

Humm, kanske är värt att tänka över då, fick du nämnvärt bättre ljud (tycker att orginal ljudet är fjantigt)

ärligt talat så lät det alldeles för mycket och inte alls bra!.. iofs var det inget färdigbyggt system , utan byggde det själv av 2 stycken simonsdämpare..

Funkar kanske bättre med simons egen gjorda dämpare till just den modellen. tror ändå inte att dem har rätt motstånd med dem små dämparna, om man jämför med orginal.

Men som sagt, Testa du! gick inte på min ialf! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

157 Inlägg
25 april 2007
Jag ska köpa nytt till min bil och vart lite rädd när jag såg detta...
Går det att byta avgasrör utan att det blir slöare?

Det jag vill ha är ett lite mer grov-dovt ljud, vad behöver jag byta - och kommer bilen bli slöare?

MvH

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
25 april 2007
Den 525 jag hade har jag byggt ett system av Simons universal 2x2,5 efter katten o det var bra!
Han som har bilen nu är oxå nöjd!

Recept:
- 2st "mini" dämpare 2,5"
- 2st "mediun" dämpare 2,5"
- 2st kromade ändrör
- 4st 30grad rärböj
- massa raka rör
- tålamod

Den brumede gott o inte för högt men slöare blev den inte iaf!

Sök