Försökte vid ett par tillfällen innan jag gav upp och ringde
http://www.garaget.org/Herr%20Nilsson för att låna en Tigersåg. Anders tyckte att vi skulle lösa problemet med hans traktorgrävare istället.
Sagt och gjort, jag åkte ut till Anders. Vi spänner fast Expressen i ett träd, drar spännband runt hela lådan och han börjar dra med skopan.
Med reslutatet att spännbanden går av och lådan står kvar...
Skam den som ger sig! Nytt försök påbörjas genom att försöka lyfta lådan och på så sätt få den att lossna.
För att vara på den säkra sidan så lyfter han lite extra, syns inte så bra på kortet men däcken hänger i luften
Sen så hämtar vi en stålvajer, drar den runt hela lådan och efter lite brak och knak så ger skiten med sig.
ÄNTLIGEN!!!
Som man kan se i taket/ovankant på lådan så hade jag skruvat fast en cover i lådan och en takbalk i bilen, detta hade jag glömt bort och det var orsaken till att lådan satt fast så jävla hårt.
Historien är dock inte slut där, vi knuffar in lådan i skåpet igen efter att jag har plockat bort batterierna.
Av någon anledning som vi inte kan se i mörkret så går inte lådan hela vägen in igen utan att det felar 7-8cm, det är kallt och båda två är lagom trötta på skiten så jag väljer att knyta ihop bakdörrarna och köra hem.
Ett par dagar senare åker jag till en återvinningscentral för att slänga lådan, fäster den med ett spännband i en container för att på så sätt dra ut den. Tänker att nu när lådan är lös så borde det inte vara något problem..
Trodde jag ja! Skiten sitter bergfast och infästningen där jag satte fast spännbandet går sönder. Så det var bara att åka hem igen, med lådjäveln kvar i skåpet