Hm...Så om du byter instrumentpanel i en VAG så måste den nya panelen kodas in mot styrboxen? Låter lite väl enkelt. BMW har iaf en "EWS" box som kollar att chippet i nyckeln är "rätt". Är den det så skickar den seden en "rullande" kod till styrboxen att allt är OK, så TROR jag att det funkar enkelt förklarat. O byter man styrbox eller så kommer den inte synka med EWS boxen, samma sak om man byter EWS box men inte styrbox, de måste "paras" ihop. I fallet med BMW har jag för mig att man kan INTE koda in i begade delar, eller BMW säger att det inte går iaf...
Senast redigerat av dawwe (17 februari 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure