2715
Sök

Dra 21mm-kabel från motorrum till kupen i VAG bil

16 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
Hej,

Är det någon som har något tips på hur jag kan dra in en 21mm-strömkabel från motorrummet till Kupen (sen vidare till bakluckan)?

Kör en Toledo '01 V5, så det borde vara ganska likt Audi A3, Golf och Skoda Octavia. Har du en sån bil och har dragit strömkabel från motorrum till kupen så får du gärna beskriva hur du gjorde big_smile

cool

Sammanlagt... 290hk.

16 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Ok, jag fick inte så mycket svar här, som tur är har jag fått svar på detta på andra forum. Så det finns nämligen en kanal att dra kabeln igenom torpedväggen i pedalhöjd på förar-sidan. Tänkte ge mig på detta någon dag i veckan. Så kanske jag lägger upp lite bilder, då detta kanske hjälper någon annan.

Sammanlagt... 290hk.

Professor
126 Inlägg
10 april 2007
Det är ju schysst, säkert någon som har nytta av den informationen

tack

169 Inlägg
11 april 2007
När vi drog strömkabel i en bmw 316i fick vi gå bakom handsfacket ut i motor rummet genom en massa gummi tätningar krångligt som fasen. Har för mig att det är nått liknade på din men inte alls säker . bara in och rota och kolla . Hoppas det löser sig

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

781 Inlägg
12 april 2007
eller så låsar man plastlocket där kupéfiltret sitter och drar kablen genom gummiringen som sitter till höger om filtret i bilens färdriktingen. tyvärr blir de fel sida man fan så mkt lättare att dra kablen. funkar på audi a3 iallafall. fast du kanske redan har börjat riva inredningen:d

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 april 2007
Ska utr och dra i A4an nu, återkommer med resultat om de..

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

16 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Najs, Jag har inte kommit igång ännu, ska börja med det ikväll så vi får se hur långt jag kommer.

Jag tänkte dock fråga om vart man ska dra elkabeln sen, för vad jag läst så ska den inte gå i närheten utav stereo-kablarna då det kan generera störningar. Ska man dra elkabeln i mitten av bilen då?

Sammanlagt... 290hk.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 april 2007
Hmm..jag drog min kabel genom samma hål som defa värmaren kommer in, alltså bakom handskfacket (fick lossa handskfacket), sen drog jag remot + Rca i vänster tröskel, och El i höger tröskel..Funkar fint, ända tills man startat bilen då det blir massa strörningar, får nog införskaffa nått slags störnings filter !
Räkna med minst en dag för att koppla, om du ska ha nya kablar osv..

Mvh

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

16 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
Jo, det tog lite längre tid än vad jag trott smile. Jag hann i stort sett endast reka och se vart jag ska dra kabeln innan det blev för mörkt ute. Då var det bara att skruva ihop och åka hem igen. Känns som ett projekt för helgen...

Sammanlagt... 290hk.

16 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Såja, har rekat lite till nu när det är ljusare på dagarna. Det var rätt lätt-tillgängligt när jag väl hittade pluggen.

Här är lite bilder ifall någon är intresserad.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=80403

Sammanlagt... 290hk.

Voodoo
1 444 Inlägg
26 april 2007
audi 100/a6 har batteriet under baksätet på högersida;)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök