Håller på att göra ett riktigt busbygge, som jag tror många kommer att gilla. Projektet är att bygga om en aeon cube 300 genom att slänga väck den gamla motorn och montera på en äldre Suzuki gsx 750 r motor som har ca 110 hästar.... Visa mer
Tjena! Håller på att göra ett riktigt busbygge, som jag tror många kommer att gilla. Projektet är att bygga om en aeon cube 300 genom att slänga väck den gamla motorn och montera på en äldre Suzuki gsx 750 r motor som har ca 110 hästar.
Jag kommer att hålla denna tråden uppdaterad så ofta jag kan.
Har roat mig på jobbet med att plocka av den gamla motorn, va även och hämtade den nya motorn med stativ, grenrör, komplett kabelhärva och instrumentet, fick även en gsx 600 r för samma pris.
Här får har ni lite bilder att kolla på, ska även försöka lägga upp en video på motorn när den är igång.
att det kommer flytta på sig! håller själv på med ett liknande fast med en gokart vad är det för årsmodel på motorn? är det avancerat att få ihop elen?
att det kommer flytta på sig! håller själv på med ett liknande fast med en gokart vad är det för årsmodel på motorn? är det avancerat att få ihop elen?
när jag skulle köpa ett drev o kejda så frågade han om jag verkligen skulle ha de drevet, frö den kommer toppa ca 250 km/h, vilket är lite väl vet inte exakt men de är nog en 86:a eller en 87:a, elen är rena barnleken på dessa.
Var på Jiro cykel och hämtade kedjan igår, drevet har inte kommit ännu, men skulle nog komma i slutet på denna eller nästa vecka! ska inhandla lite järn till att bygga nya motorfästen med också.
Borrar hålen till stagen som skall sitta emellan plattorna som skall stabilisera bakaxeln.
Så ser bakaxeln ut, tog ut kuggen som satt i den gamla lådan splinesad inuti. har tänkt sätta en skruv rakt igenom kuggen och axeln så den fixeras, sen motera på drevet på kuggen.
kommer att försöka lägga in en stor uppdatering på vad som hänt med bygget. ber om ursäkt för att det varit dålig aktivitet, har varit sjuk från och till och haft mycket annat som varit i centrum.