3097
Sök

242 chassi eller 740 chassi

91 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
Hej är så nämligen att jag tänkte börja lite med drifting och undrar då vilket chassi ni helst skulle ta. Är så att jag har en b230FT med 405 topp som är portad, flödesbänkad och kammen är specialgjord. Turbon är en t03/04 turbo från kl-racing och nu är det så att jag undrar för motorn sitter i en volvo 740 men är det bättre att flyta över den till en 242 eller ska jag låta motorn sitta?
Menar är det bättre att drifta med en 242 eller 740 med viktförhållanden och allt inräknat då. ska självklart byta fjädring till collis och andra bromsar.
Sitter en 1031 bakaxel och Glt drivlina i 242.
Vilket sprut är föreslår ni också är lite inne på MS men många säger att det inte är bra?

Tack på förhand vill gärna ha era synpunkter och åsikter.

Så bubbla på med era svar motorguru'ssmile

279 Inlägg
22 oktober 2013
langen93 skrev:
Hej är så nämligen att jag tänkte börja lite med drifting och undrar då vilket chassi ni helst skulle ta. Är så att jag har en b230FT med 405 topp som är portad, flödesbänkad och kammen är specialgjord. Turbon är en t03/04 turbo från kl-racing och nu är det så att jag undrar för motorn sitter i en volvo 740 men är det bättre att flyta över den till en 242 eller ska jag låta motorn sitta?
Menar är det bättre att drifta med en 242 eller 740 med viktförhållanden och allt inräknat då. ska självklart byta fjädring till collis och andra bromsar.
Sitter en 1031 bakaxel och Glt drivlina i 242.
Vilket sprut är föreslår ni också är lite inne på MS men många säger att det inte är bra?

Tack på förhand vill gärna ha era synpunkter och åsikter.

Så bubbla på med era svar motorguru'ssmile

Tja

740/940 är bättre orginal när det gäller styrvinklar mm.. mer lätt kört smile dock så äter dem mer drivaxlar smile

242 är fränt enligt mig iaf wink men då får du ha servo och bättre styrvinkel ganska så fort.
när det gäller vikt mm tror jag inte det spelar någon större roll vilken du väljer

279 Inlägg
22 oktober 2013
När det gäller sprut så funkar ms säkert klockrent till din motor.. men lägger du till en liten peng och köper vems istället så har du ett mycket bättre sprut för framtida projekt smile

664 Inlägg
22 oktober 2013
242 skulle jag nog ha valt , ballare enligt mig jämfört med 740, men de är lättare att kontrollera en 740 än 240 på ställ iallafall på vintern...

Sen undrar jag själv då jag bygger på min 244 om någon har någon synpunkt på Maxxecu's sprut o tändsystem??

279 Inlägg
22 oktober 2013
Toddemannen skrev:
242 skulle jag nog ha valt , ballare enligt mig jämfört med 740, men de är lättare att kontrollera en 740 än 240 på ställ iallafall på vintern...

Sen undrar jag själv då jag bygger på min 244 om någon har någon synpunkt på Maxxecu's sprut o tändsystem??

Har aldrig hört någon klaga på det iaf smile

91 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
Låter bra för har nämligen hittat ett lite kitt för 240 så tror inte det kommer att bli något problem smile

1 125 Inlägg
22 oktober 2013
Jag personligen skulle valt 240

Sök