3506
Sök

B230e går dåligt ingentomgång rycker på låga varv?

773 Inlägg
27 oktober 2013
Trådstartare
hej har en b230e som inte har någontomgång när den är varm när den är kall så startar den direkt men tomgången ligger mellan 1500varv till 2000varv men sen när den är varm så är det ingentomgång alls. och rycker runt 1500varv till 2200varv ungefär. vet inte var det kan vara. ? snälla hjälp mig.

32 Inlägg
27 oktober 2013
luftmassemätaren..

5 700 Inlägg
27 oktober 2013
mannen11 skrev:
luftmassemätaren..

Luftmassemätare på en B230E? Det K-jet inte LH2.2/2.4.

till tvedberg:
Går bilen fett när motorn är varm? I så fall är det mest troligt termotidkontakten eller vad den kallas som styr kallstartsspridaren som är trasig så den alltid "chokar".

Jag har inte riktigt koll på K-jet på jag vet inte riktigt vad som orsakar detta felet.

773 Inlägg
27 oktober 2013
Trådstartare
simlar skrev:
mannen11 skrev:
luftmassemätaren..

till tvedberg:
Går bilen fett när motorn är varm? I så fall är det mest troligt termotidkontakten eller vad den kallas som styr kallstartsspridaren som är trasig så den alltid "chokar".

Jag har inte riktigt koll på K-jet på jag vet inte riktigt vad som orsakar detta felet.

ok ska kolla stiften imorgon om dom är svarta, om dom är det är det den där givaren då under insuget till kallstarten?

21 761 Inlägg
27 oktober 2013
Eller kanske att kallstartventilen läcker igenom. smile

773 Inlägg
27 oktober 2013
Trådstartare
simlar skrev:
mannen11 skrev:
luftmassemätaren..

till tvedberg:

eller menar du om den rycker på låga varv? det är ungefär lika hela tiden.

773 Inlägg
27 oktober 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Eller kanske att kallstartventilen läcker igenom. smile

ok hur kollar man det smile ?

773 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
har kollat stiftena och dom är nya och dom är vita. kommer bild.

LÄNKTEXT

773 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
och jag tror jag hittat felet pumpen där bak surrar lite inte mycket alls och skvalpar lite i tanken men det kommer ingen sopp ur där slangarana ska kopplas in och jag vet att jag har minst 5 l i tanken för fylde på 2 l men ingen skilnad.

Sök