1975
Sök

Vw passat 1.9 tdi -98 oftast segstartad, slö efter start. glödlampan blinkar.

7 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
#1
har en passat som jag haft snart 2 veckor, den kan vara segstartad varm som kall, ibland så startar den hur lätt som helst när det är kallt, har märkt att när den stått över natten eller över dagen på jobbet så blir den segstartad och man får nöta lite på starten. och efter varje gång man startar bilen så är den slö tills den kommer över 2100 rpm då sticker den på och går som vanligt. förglödningslampan blinker efter start. har en trimbox på med en brytare, har hört att trimboxen gör så att glödningen inte funkar?, sen så såg jag att det sitter en t-koppling på slangen till klockan på turbon, men det är ett uttag där det inte går en slang. sätter jag fingret där så suger det luft. motorn är en tdi från -98 som gått 54000 mil, har varit en företagsbil så servad varje år på verkstad.


32 Inlägg
4 november 2013
#2
Har en likadan passat . Att förglödningslampan blinkar betyder inte att det är glödstften. Den brukar blinka när det är något fel på bilen. Börja med att felsöka bilen. Du bör få fram någon felkod efter som förglödningslampan varnar.


Sök