Getrag har i regel kring 0.8 på högsta växeln. Tog du din ZF-låda tillsammans med motorn från donatorbilen?
Din fråga är egentligen mer av typen: "Vilka växellådor har passande bultmönster till M51? Vilken koppling skall man använda om det finns andra passande lådor?" Får jag gissa så borde bultmönstret vara likadant på M50/M51/M52, dvs du kan ta valfri låda från nån av dessa motorer. Dock så lär en låda från tex en M50B20 vara klenare än en från en M50B25. M52B28 tex har en ZF låda den men, förmodligen en med 1:1 på¨femman...Hur det är med övriga vet jag ej...Kolla runt lite på bmwfans.info så ser du vilka lådor som kan vara monterade med de olika motorerna...3-serien 91-99 har M50 och M52 (bensin). 5-serien 90-95 har M50 (bensin). 5-serien 95-03 har M52 (523i samt 528i), vet ej om M54 (från typ 99/00) har samma bultmönster men helt omöjligt är det inte...728i E38 har M52.
Edit: Vid närmare eftertanke så är det kanske som så att ZF-lådorna är de vanligast förekommande, jag är rätt insnöad på M-bilar o de jag har (E34, E39 samt E36 har samtliga Getrag). E36-lådan (6-växlad Getrag med 0.8X på femman passar M52 så den borde passa M51 med...), sen är frågan hur det är med koppling, kardan osv... Som sagt, kolla på bmwfans.info.
Senast redigerat av dawwe (11 november 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure