3598
Sök

Jord fel volvo 740

773 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
hej har fått igång på 740in nu, men jag skulle koppla in en lampa jag hade satt inne i kupen så skulle jag jorda där man jordar till batterit men den jäveln gick av så jag tog ett annat hål som fan där och slipa rent osv... och då har den startat 2ggr jag testat men just idag så bara klickar det i start motorn? har testat annat jord ställe, slagit lite på startmotorn med hammare om den hade hängtg sig? , rullat bilen med växel i om den hade fastnat? vad ska jag kolla`? mvh

143 Inlägg
15 november 2013
batteriet är dött..

773 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Ovesund skrev:
batteriet är dött..

nej borde inte vara det. för om man håler kvar i start läge så brukar ju startmotorn dra runt motorn väldigt sakta? så har det varit för ut iaf men kan testa ladda skiten för ladda det igår smile

143 Inlägg
15 november 2013
Nja är batteriet i princip heldött så brukar det bara klicka ifrån startmotorn, testa ladda batteriet och om det ej hjälper så får du hitta en bättre jord.

773 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Ovesund skrev:
Nja är batteriet i princip heldött så brukar det bara klicka ifrån startmotorn, testa ladda batteriet och om det ej hjälper så får du hitta en bättre jord.

aa ska testa ladda det nån timme men jag har ju flyttat jord flätan i karossen max 10cm från orginal hålet och har slipat plåt ren o ditt med en grov gängad skruv i håletoch slipat upp själva flätan där den ska fästas. det borde vara bra jord där.

Sök