3235
Sök

Akut hjälp ang besiktning...(avgassystemet) samt sido spegel

45 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Hej jag ska besktiga min honda som har en fet spricka nästan hela vägen runt systemet och som släpper ut mycke avgaser där.
undrar om man kan klämma dit en ring runt och silliconera  med lagnings pasta...
så man kan köra med den ett tag till för jag har inte tid att köpa nytt system o sätta dit...
kan den gå igenom besiktningen och få en 2:a lr finns det risk för en 3:a?
får man hänga upp systemet i ståltråd lr måste den hänga i upphängarna och verka hel?

undrar oxå om sido spegeln får den vara tejpad lr måste den sitta fast hårt asso kommer dom och test rycka i den?
den funkar bra med elan o så...

tacksam för snabba svar

1 567 Inlägg
29 april 2007
Ja tänker genast så här...Du har inte tid att köpa nytt avgas och byta det vilket hadde vart det bästa då du "uppenbarligen" är i behov av det.Men du har tid all lägga ner på att laga ett trasigt avgassystem.Hur tänkte du där?Köp ett nytt och byt bes bilen efter det.

Tror inte dom kollar din sidospegel!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

190 Inlägg
29 april 2007
Klart att du kan sniklaga, men gör det dagen innan du besiktigar(håller inte så länge). backspegeln tror jag inte att dom bryr sig om så länge den inte trillar av när dom tittar på.roll

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

45 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
ok jag tänker så här att jag har en köpare som struntar i att d e fel på avgassystemet o sido spegeln o vi har dragit av lite på priset pga det!!!
så därför frågar jag igen om avgassystemet att nån som vet säkert att man kan laga lite fult o kanske få en 2:a??
tack för svaren men måste ha lite fler svar vad ska vara fel på bilen för att man ska få en 3:a?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 april 2007
crazy75 skrev:
Klart att du kan sniklaga, men gör det dagen innan du besiktigar(håller inte så länge). backspegeln tror jag inte att dom bryr sig om så länge den inte trillar av när dom tittar på.roll

Är det höger eller vänster spegel? Är det höger är det bara att ta bort. Det behöver inte finnas nån spegel på höger sida, endast vänsterspegeln är lagstadgad. En polare hade en bil som högerspegeln satt löst på, bes-mannen tipsade om att han kunde slita bort den på plats för att slippa en 2:a. Han slet bort den och vips var det inga problem längre. smile

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

33 Inlägg
29 april 2007
3:a  får du inte e de på själva röret de e av eller? isådana fall finns de repsatts å dra runt de blir kanon bara de inte läcker för mycket så brukar de gå igenom de har ja gjort spegeln e ingen fara med

allt löser sig

494 Inlägg
29 april 2007
de r väll bara att knalla till mekonomen och köpa en rör bit och två klammor och om du vill den där avgaspasstan. håller bra.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

8 Inlägg
29 april 2007
Limmade dit min backspegel och den gick igenom smile

Sök