bananen80 skrev:
pompe90 skrev:
bananen80 skrev:
jo men allt sånt fungerade när vi bogserade hem han.. så det har hänt idag.. vet inte om jag kan ha fipplat på något... Jag hade en 97 förut och kan tala om för dig att nästan inte en pryl är lika, tex så hade du bara en säkringsbox på den gamla och på den här så har du tre stycken. En under huven en i bilen och så även en i skuffen!! Fördelare på 97an, separata tändspolar osv på denna.
Men då bör det vara simplare att mäta, mindre säkringar att kolla i motorutrymmet
där skall ju alla huvudsäkringar sitta för motorelektroniken. (En vild logisk gissning hehe)
ta inte för givet att det är ECU förens du har kontrollerat elen till ECUn och vidare till övriga delar som inte funkar.
Rasad koppling, inget oljetryck, bromsfel,startproblem och så har man bara åkt med han mer än i ett par månader, nej nu blir det snart skroten! har tröttnar totalt på skiten!...
antar att den har blivit misshandlad tidigare år om det nu inte är ett dåligt exemplar, who knows :-P
Tråkigt att du tappar lusten.
Edit-
själv la man 35-40k i upprustning/rep. på min v70 28k mil
Senast redigerat av pompe90 (30 maj 2013)
- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se